כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

הרבנים הזהירו - והבחורים יצאו להתפרע

רבני בני-ברק פירסמו 'אזהרה חמורה', והביעו את עמדתם הנחרצת נגד השתתפות בחורי ישיבות בהפגנות, אבל זה לא עזר • עיריית בני ברק נערכה לפינוי פחים, מפזרת חול ומסלקת אבנים ושמן

מכתב הרבנים אמש שפורסם בבני ברק. צילום: מנחם הלוי
מכתב הרבנים אמש שפורסם בבני ברק. צילום: מנחם הלוי

רבני ומורי ההלכה בבני ברק פירסמו אתמול 'קול קורא' לציבור, תחת הכותרת 'אזהרה חמורה', בו הם מביעים את עמדתם הנחרצת והחד-משמעית נגד השתתפות תלמידים ובחורי ישיבות בהפגנות בבני-ברק, במסווה של מחאה על חילול הקברים ביפו.

הפרעות לאחר פירסום המודעה:
רחובות בני-ברק: אש, התפרעויות, אלימות • צפו בווידאו מהביזיון

על המודעה חתומים הגר"ש ואזנר, הגר"נ קרליץ, הגרמי"ל לנדא והגר"ש בעדני והם מתריעים "אודות התקהלות של צעירים ברחובות בבני-ברק להפגנות וכיו"ב, והננו לגלות דעתנו, דעת-תורה, שהתקהלות זו אין רוח חכמים נוחה הימנה וכל לומד תורה ישמור עצמו וירחק מזה".

הרבנים גם מדגישים בפנייתם, שידוע שהמארגנים להתקהלות הינם "אנשים פוחזים שאין יראת ד' לנגדם, וההתחברות אליהם, הרי היא סכנה לנפש".

בסיום קריאתם מבהירים הרבנים: "ואנו אין כוחנו אלא בפה, בתפילה להקב"ה שיעביר רוח טהרה ממרום לעבדו באמת".

עיריית בני-ברק, בהנחיית ראש העיר יעקב אשר, נערכה למניעת נזקים, כתוצאה מההפגנות. לטענת העירייה - ובניגוד לנראה בתמונות מזירת המהומות - חלק ניכר ממשתתפי ההפגנות אינם בני ישיבות, אלא צעירים, גם מיישובים אחרים, המחפשים אמתלה להשתוללות, ובין היתר מבקשים להבעיר פחים ולפגוע ברכוש ציבורי, ובכך גורמים גם נזק כספי לעירייה וגם לתושבי העיר.

כדי שלא לחזור למצב ששרר בזמן ההפגנות בעבר, במהלכן הוצתו פחים ונגרם נזק כספי ניכר, מפנה אגף התברואה של העירייה את הפחים בשעות הערב המוקדמות, כדי שהפחים יהיו ריקים ולא תהיה לצעירים פסולת להצתה.

מיד לאחר ההפגנות יוצאים עובדי האגף לנקות את האזור. האגף העירוני לתשתיות ולפיתוח שולח, בהתאם לצורך, רכב לפיזור חולות ולסילוק אבנים או שמן שעלולים לגרום, חלילה, לתאונות לנהגים שאינם מודעים למצב הכביש.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}