ט"ז תשרי התשפ"ה
18.10.2024

תאונות אישיות. המספרים מדברים

אז כמה אנשים נפגעים מידי שנה בתאונות אישיות, האם יש הבדל בין בנים ובין בנות והאם קיים קשר בין תאונות אישיות למעמד הסוציו אקונומי? כל התשובות והמידע בכתבה שלפניכם

תאונות אישיות. המספרים מדברים

על פי נתונים שפרסם לאחרונה הביטוח הלאומי, בכל שנה מקבלים בין 60 ל-90 אלף עובדים במשק הישראלי דמי פגיעה מן המוסד לביטוח לאומי. שיעור הנפגעים בממוצע הינו 40 עובדים על כל 1,000 עובדים במשק הישראלי. נתון זה הינו מדהים ביותר ועולה למדינה כסף רב. סך כל התשלומים בענף נפגעי עבודה עבר את סף 2 מיליארד השקלים. ממוצע מקרי מוות מתאונות עבודה עומד על 71 מקרים לשנה.

דיווח על תאונת עבודה מחייבות דיווח אל הרשויות המוסמכות: משרד העבודה, ביטוח לאומי, קופות חולים, משטרה וכד'. גם אם לא נגרמה פגיעה בעובד, קיימים מקרים רבים בהם חלה חובת דיווח על מקרים מסוכנים, כגון: נפילה, קריסה, התמוטטות, התפוצצות ועוד. במקומות עבודה רבים קיים 'ממונה על בטיחות בעבודה' שמחויב לבצע חקירת תאונת עבודה, לפי החוק. גם משרד העבודה והרווחה מעסיק חוקרי תאונות עבודה המפרסמים את הממצאים והמסקנות על נסיבות התאונה למניעת תאונות עבודה דומות בעתיד.

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה הוציאה חוזר מיוחד לגבי תאונות אישיות עם ילדים לפיו: בשנה האחרונה היו כ-29,000 אשפוזי ילדים עקב היפגעויות, שרובן היפגעות לא-מכוונות. כ-1,900 ילדים נזקקו לשירותי שיקום עקב היפגעות לא-מכוונת.

היפגעויות מתאונות מהוות את הסיבה הראשונה לאובדן חיים עד גיל 65 , והן הסיבה הראשונה למוות בקרב ילדים ובני נוער בגילאים 1-19. בישראל מתים מדי שנה כ- 2,000 אנשים כתוצאה של היפגעות, ומתוכם כ- 200 ילדים. יש לציין, כי רק 20%-30% בלבד מכלל הילדים הנפגעים מופנים למיון. לפי ההערכה, עלות הטיפול בישראל בתאונות בית, עומדת על 41 מליון לשנה זה בנוסף לנטל הכלכלי הנופל בחלקם של ההורים, מעסיקי ההורים, חברות הביטוח, קופות החולים ועוד.

היפגעויות ילדים מתרחשות במגוון רחב של זירות. הן יכולות להתרחש בסביבת הבית, חצר בית הספר, בגן, במגרש המשחקים, בדרכים, בבריכה ועוד. כשבאים לבחון את סוגי ההיפגעויות בקרב ילדים, נמצא מגוון רחב של תאונות שגורמות לפציעות. במדינת ישראל, בדומה למדינות מפותחות אחרות, סיבת הפציעה השכיחה ביותר בקרב ילדים שאושפזו היא תאונות. התאונות הנפוצות ביותר הן: נפילות (40% מכלל התאונות), תאונות דרכים ( 13%), והרעלה ( 8.6%). בגילאי 0-14 התאונה השכיחה ביותר היא נפילות, בגילאי 15-17 לעומת זאת, התאונות השכיחות ביותר הן תאונות דרכים והרעלות.

קבוצת הסיכון המשמעותית היא בקרב בני פחות מחמש שנים. בנוסף, פעוטות ותינוקות סקרניים עם חוסר יכולת להבחין בסכנות סביבתיות, דבר שיכול להגביר את הנטייה להיפגעות ביחד עם חוסר בשלותם ההתפתחותית המוטורית וחוסר שיווי המשקל שלהם. שיעור ההיפגעות בקרב בנים גבוהה יותר לעומת בנות, כאשר שני שליש מהנפגעים הם בנים ושליש הן בנות. ואחוז הבנים המעורבים בתאונות אלו עולה עם הגיל.

עוד נתון מעניין שמספק ארגון בטרם לבטיחות ילדים: אנשים ממעמד סוציו אקונומי נמוך מתגוררים בדרך כלל בתנאי צפיפות מגורים, בשכונות עם סביבת מגורים לא בטוחה, בין אם זה מדרגות ללא מעקים, חלונות ללא סורגים, חצר ללא גדר ושער. במקומות האלה נמצא בדרך כלל גם בנייה בלתי חוקית, דלות בתשתיות עירוניות, תשתיות לא בטוחות, מערכות ניקוז פגומות, מחסור במעברי חצייה, מחסור בתמרורי תנועה, מוצרים לא בטוחים כמו מתקני שעשועים לא תקינים, לרוב גם, בחורף חימום באמצעות אש חיה ועוד.


לקבלת מידע נוסף על ביטוח תאונות אישיות כנס לאתר חברת מגדל – לחץ כאן

לקבלת הצעת מחיר לביטוח תאונות אישיות מחברת מגדל – לחץ כאן
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}