כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

יש הזמנה: רם עמנואל הזמין את ביבי לבית הלבן

ראש סגל הבית הלבן, רם עמנואל, מסר לראש הממשלה, בנימין נתניהו, הזמנה רשמית לפגישת עבודה עם הנשיא ברק אובמה, בבית הלבן • הפגישה - ביום שלישי, לאחר ביקורו של נתניהו בקנדה

יש הזמנה: רם עמנואל הזמין את ביבי לבית הלבן

ראש סגל הבית הלבן, רם עמנואל, מסר היום (ד) לראש הממשלה, בנימין נתניהו, הזמנה רשמית לפגישת עבודה עם הנשיא ברק אובמה, בבית הלבן. הפגישה תתקיים ביום שלישי, לאחר ביקורו של נתניהו בקנדה.

עמנואל המבקר בישראל לרגל בר המצווה של בנו, נפגש עם נתניהו. כצפוי, בפתח הפגישה אמר עמנואל כי הוא מזמין את נתניהו, בשם הנשיא אובמה, לפגישת עבודה. לדברי עמנואל, הפגישה נועדה "כדי לדון באינטרסים הביטחוניים המשותפים שלנו, כמו כן בשיתוף הפעולה ההדוק לשם השגת שלום בין ישראל לשכנותיה".

נתניהו השיב כי הוא נענה להזמנה בשמחה, ומצפה לשוחח עם אובמה.

נתניהו ימריא ביום חמישי לפאריס, שם ישתתף בוועידת הארגון לשיתוף פעולה כלכלי (OECD) שאליו הצטרפה החודש ישראל. ביום שישי צפוי נתניהו להגיע לטורונטו למפגש עם הקהילה היהודית ולמצעד תמיכה בישראל. ביום ראשון צפוי נתניהו להיפגש באוטווה עם ראש הממשלה.

לדברי מקורות ישראליים, הממשל מעוניין לקיים פגישה בין נתניהו לבין אובמה לפני הגעתו לארה"ב של יו"ר הרשות אבו מאזן בעוד כמה שבועות, על רקע המשבר ביחסים בין ישראל לארה"ב.

בשבועות האחרונים עשה הבית הלבן מאמצים גדולים להתמודד עם הביקורת הזו. הנשיא אובמה נפגש בשבוע שעבר עם חברי קונגרס וסנאטורים יהודים, והדגיש את מחויבותו ליחסים עם ישראל ולביטחונה. יועציו של הנשיא, דניס רוס ודן שפירו, קיימו שיחות דומות עם מנהיגים יהודים. בנוסף החליט הממשל להעביר תקציב נוסף לפיתוח מערכת ההגנה מטילים "כיפת ברזל", כדי להמחיש את מחויבותו של הנשיא לביטחון ישראל.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}