כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

התפתחות בהולילנד: אולמרט ייחקר מחר

לאחר שבועות של התשה פסיכולוגית זומן אהוד אולמרט לחקירהבמשרדי יאח"ה בלוד, על חשדות לקבלת שוחד בפרשת הולילנד • המשטרה ממליצה להעמיד את ליברמן לדין על הפרת אמונים

צריך הרבה תפילות. אהוד אולמרט
צריך הרבה תפילות. אהוד אולמרט

תפנית מפתיעה בפרשיית הולילנד: לאחר שבועות ארוכים של ספוקלציות, נסיעות לחו"ל, ועמידה איתנה מול מצלמות התקשורת, יגיע מחר (ג') אהוד אולמרט, למשרדי יאח"ה בלוד, שם יישב מול חוקרי המשטרה שיעמתו אותו עם אין ספור עובדות שאספו בחודשים האחרונים במה שמכונה 'פרשת הולילנד'.

היו שכבר מיהרו להספיד את חוקרי המשטרה על כך שלא הספיקו לאסוף די ראיות בפרשה כנגד אולמרט, ועל כך שהחליטו להתייאש מחקירתו. אלא שבמשטרה שתקו עד הערב. מחר הם כבר יחגגו יחד עם מצלמות התקשורת את חקירת ראש הממשלה לשעבר.

אולמרט, לא ייעצר, ככל הנראה, אך הוא צפוי לעבור מספר ימי חקירות, בהם ישהה בביתו בתנאים מגבילים.

בתוך כך, המשטרה ממליצה להעמיד לדין את שר החוץ, אביגדור ליברמן, ואת שגריר ישראל לשעבר בבלארוס, זאב בן אריה. המשטרה הודיעה היום (ב') כי התיק הועבר לפרקליטות, שעתידה להכריע בדבר הגשת כתב האישום. העבירות המיוחסות לליברמן הן מרמה והפרת אמונים, בעוד שבן אריה יואשם בשיבוש הליכי משפט, הפרת אמונים וגילוי בהפרת חובה.

בסביבותו של שר החוץ, מנגד, התייחסו בביטול להודעה - ואמרו כי "מנסיון העבר, המלצותיה החפוזות של המשטרה מדברות בעד עצמן. לכן, אין סיבה להתרגש".

על-פי החשד, בתקופה שליברמן היה חבר כנסת, השגריר בבלארוס, זאב בן-אריה, קיבל ממשרד המשפטים בירושלים בקשה להעביר מסמך באופן דיסקרטי וישיר לרשויות בבלארוס על חקירתו של ליברמן. מדובר במסמך של משטרת ישראל, ובו בקשה לסיוע משפטי לרשויות המוסמכות בבלארוס. המסמך הכיל פרטים מהותיים על אודות החקירה, לרבות נושאים שלגביהם נדרש אותו הסיוע.

לפי החשד, השגריר שאמור היה להעביר את הבקשה באופן דיסקרטי וישיר לרשויות בבלארוס, שמר עותק ממנה, ולקראת הגעתו של ליברמן לביקור בבלארוס במהלך חודש אוקטובר 2008, העתיק מידע חסוי מתוך הבקשה, העבירו שלא כדין לליברמן ומסר לו על קיום הבקשה בעת שהשניים נפגשו במהלך אותו ביקור.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}