כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

יפו: האדמו"ר מ'קהל חסידים' נעצר ושוחרר

במהלך המהומות הקשות ביפו, נעצר הרה"צ ר' אברהם חנון, האדמו"ר מ'קהל חסידי ירושלים' • 80 מפגינים נעצרו. בעצורים: חבר הנהלת 'העדה' ומנכ"ל 'תולדות אהרן', הרב שמעון שישא • האדמו"ר שוחרר

המהומות ביפו בשבוע שעבר. צילום: דוד קורן
המהומות ביפו בשבוע שעבר. צילום: דוד קורן

"קברי אבותינו אינם הפקר! געוואלד!" – החרידו זעקות המפגינים את יפו העתיקה.

החל משעות הבוקר, הולכת העיר יפו ומתמלאת במאות אברכים המשויכים לקהילות היישוב הישן בירושלים ובבית שמש. הם יצאו באוטובוסים שהתמלאו ליד בתי המדרש של חסידות סאטמר בירושלים ומבית הכנסת 'שערי רמ"א' בבית שמש, המשמש כמעוזם של הקנאים בעיר.

ניכר כי מארגני המאבק נגד חיטוטי הקברים בסמוך לבית העלמין, החליטו כי יותר לא ניתן להבליג, וכי יש להעלות את המאבק בכמה דרגות.

הכישלון המהדהד באשקלון, שהביא לפינויו המוחלט של מתחם הקברים ששכנו למרגלות בית החולים ברזילי, הובילו את חוגי הקנאים לעבור למתכונת חירום ולהילחם כחיות פצועות לכל דבר.

בשעה מוקדמת הבוקר נפתחו המהומות. האוטובוסים פלטו מאות מפגינים שנהרו הישר אל מתחם החפירות.

השוטרים שניצבו הכן, קיבלו הוראה לבצע גל מעצרים חסר תקדים, ולקחת את כל בעל חזות חרדית אל תחנת המשטרה הקרובה.

החל משעות הבוקר, נעצרו כשמונים מפגינים, במהלך עימותים קשים בין המפגינים למשטרה וניסיונות התבצרות של רבים מהמפגינים במתחם הקברים.

לשיא הגיעו הדברים כאשר לפני שעה קלה נלקח האדמו"ר מ'קהל חסידי ירושלים', הרה"צ ר' אברהם חנון לבית המעצר. האדמו"ר נסע בראשות קהל חסידיו בכדי למחות נגד חילול הקברים, והשוטרים החליטו לעוצרו.

חסידי האדמו"ר, ניסו למנוע את מעצרו של מנהיגם, וזעקו בפני השוטרים: "סלקו את ידיכם מהאדמו"ר שלנו!". אולם השוטרים לא אבו לשמוע, והאדמו"ר נלקח אחר אי-כבוד למעצר.

מעצרו של הרב חנון מסעיר בשעות אלה את העדה החרדית בירושלים. "אם הוא לא ישוחרר באופן מיידי, כל מה שהיה עד עכשיו יהיה כאין וכאפס לעומת המלחמות שיתחוללו, למען כבודו של אחד מחשובי האדמו"רים בעדה החרדית", אומר בשעה זו גורם המזוהה עם העדה החרדית, בשיחה נסערת במיוחד ל'בחדרי חרדים'.

גם הרב שמעון שישא, חבר הנהלת העדה החרדית ומנכ"ל מוסדות תולדות אהרן, נעצר במהלך המהומות היום, והוא שוהה כעת, יחד עם עוד כשמונים עצורים שנעצרו היום והובלו לתחנת משטרת תל אביב-יפו.

לאחר מספר שעות של שהות בבית המעצר ולחצים רבים שהופעלו מבחוץ, שוחררו האדמו"ר והעסקן הבכיר.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}