כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

7 ימים, מליוני דולרים וממשלה? ישנה!

שבוע אחד בלבד נותר לממשלת ישראל לקבל החלטה שתחסוך מליונים לעולים לאומן, אך השאננות חוגגת • שר התיירות החל באמצים קדחתניים להביא לחתימה המיוחלת • אז מה מעכב את החתימה?

אומן אומן, ראש השנה. צילום ארכיון
אומן אומן, ראש השנה. צילום ארכיון

שבוע אחד בלבד נותר למקבלי ההחלטות במדינת ישראל בכדי לקבל הכרעה בנושא ביטול הויזות לאוקראינה. במחי חתימה אחת של ראש הממשלה מונחים מאות אלפי דולרים של עשרות אלפי העולים לאומן בראש השנה הקרוב.

תזכורת קצרה: לפני כשנתיים העלה השר אביגדור ליברמן הצעה לסדר היום, לפיה יבוטל הצורך בוויזות לאוקראינה, כך שאזרחי שתי המדינות יוכלו להיכנס בצורה חופשית למדינה החברה. מי שיהנה באופן ישיר מההחלטה הם רבבות העולים לקברו של רבי נחמן בראש השנה, המשלמים מידי שנה 130$, בכדי לקבל את הוויזה שתאפשר את כניסתם למדינה.

וועדה מיוחדת הוקמה בכדי לבחון את הנושא, כשבסיום עבודתה הוחלט ברוב קולות (3 בעד, 1 נמנע ואלי ישי שהתנגד) - לאשר את הפטור מוויזות.

אלא שמאז החלטת הוועדה עברו מים רבים בנהר הדנובה, ושום דבר לא התקדם. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, החליט לדחות את הדיון ביוזמה של שר החוץ, אביגדור ליברמן, בעקבות בקשתו של שר הפנים אלי ישי, שטען שלא נערכה עבודת מטה מסודרת קודם לישיבה.

בישראל ביתנו זעמו מנגד על ההחלטה לדחות את הדיון. דוברו של שר התיירות ומקורבו של ליברמן, סטס מיסז׳ניקוב, מסר: "הטיעונים שמעלה משרד הפנים נגועים בדעות קדומות ובסטריאוטיפים". הוא האשים: "התנהלותו של השר ישי תמוהה ונגועה בשיקולים זרים".

אלא שגם עבודת המטה, כפי שביקש ישי, התקיימה - וההחלטה טרם התקבלה. במשרד התיירות הבהירו הבוקר (ב') לאתר 'בחדרי חרדים', כי נותר שבוע בלבד לקבלת ההחלטה על-ידי הממשלה, בכדי שהמשרד יוכל להיערך לקראת הפטור המיוחל כבר בראש השנה הקרוב. "לוקח שלושה חודשים לאשרר את ההסכם, ואם הוא לא ייחתם בשבוע הקרוב, גם השנה יאלצו רבבות העולים לשלם מחירים גבוהים עבור העליה לציון", אומר דובר שר התיירות.

באגודת אהלי צדיקים, המארגנת את נסיעת העולים לאומן, הביעו צער רב מהדחיה. "אנחנו מצפים זה שנים לביטול הוויזות בין המדינות, מה שיקל מאוד על העולים לציוני הצדיקים ולביקורי שורשים, ומקווים - שעל אף הדחיה - בקרוב אכן יבוטלו הוויזות", אומרים שם.

מי שמסייע בטיפול הסבוך בפרשה הוא מקרובם של שר התיירות והחוץ, לוי אדרעי - חסיד חב"ד, שעושה בימים אלו מאמצים רבים בכדי לקדם את החתימה עד לתאריך שיאפשר את ביטול התשלום הגבוה עבור הנסיעה לציון.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}