כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

הפגנות יפו; המשטרה: נעצור גם מאות איש

הלילה כוסו רחובות מאה שערים במודעות הקוראות לציבור לנהור אל מתחם החפירות ביפו • אוטובוסים גדושי מפגינים יצאו מ'סאטמר' • המשטרה: ננקוט יד קשה, גל המעצרים יתרחב

שוטרים מתעמתים עם חרדי ביפו לפני מס' ימים. צילום: דוד קורן
שוטרים מתעמתים עם חרדי ביפו לפני מס' ימים. צילום: דוד קורן

ירושלים חוזרת לבעור: מי שהיה נדמה לו כי המאבקים סביב פינוי הקברים מאחורינו, טעה.

בשעת לילה מאוחרת הסתובבו מדביקי המודעות הירושלמיים, ועבדו במשנה מרץ. הם כיסו את שכונת מאה שערים ופרבריה במודעות המבקשות את הציבור לצאת הבוקר (ב') גם מירושלים וגם מבית שמש להפגין ולמחות כנגד פינוי הקברים.

בשעה 9:00 הבוקר יצאו עשרות מפגינים באוטובוסים מאורגנים מבתי המדרש של סאטמר ברחוב יואל ובשכונת עזרת תורה בירושלים, ומבית המדרש שערי רמ"א בבית שמש ל"מחאה גדולה ועצומה".

בשונה מהפעמים הקודמות, שנראו יותר כהתארגנות עצמאית של צעירים שקיבלו חופשה מה'כולל', ההפגנה היום מקבלת משמעות גדולה ורחבה, כאשר בראש צועדים ראשי העדה החרדית ובראשם האדמו"ר ממשכנות הרועים והגה"צ ר' אברהם אטיק שליט"א.

לפי נוסח המודעה שהתפרסמה אתמול בלילה, נראה היה כי חיצי הקנאים מכוונים גם לעבר אשקלון, ומבחינתם המאבק על העצמות השוכנות למרגלות ברזילי, עדיין לא תם.

אבל רמקולים שהסתובבו בשכונות הפנימיות כבר מהשעה 7:00 הודיעו כי האוטובוסים ייצאו לכיוון מתחם החפירות ביפו, ללא שום אזכור על ביה"ח באשקלון.

בעקבות הפרסומים, נערכת המשטרה לקראת ההפגנה הגדולה ודואגת להבהיר כי תנקוט ביד קשה ותבצע מעצרים ועיכובים לחקירות, גם אם מדובר במאות אנשים.

בעימותים ביפו אתמול, נעצרו עשרות מפגינים שבילו את הלילה במעצר. הם לא שוחררו עדיין, עקב סירובם לחתום ולהזדהות. נראה כי גל המעצרים צפוי להתרחב היום, ואברכי ירושלים ובית שמש יגדשו את בית המעצר ביפו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}