כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

עמנואל: החינוך העצמאי מניף דגל לבן

בתוך בליל ההצהרות הלוחמניות מכיוון עמנואל, מפתיעה הנהלת החינוך העצמאי בהודעתה: ע"פ הוראת גדו"י, נישמע לפסיקת בג"ץ • הגרמ"י לפקוביץ: יש למסור הנפש; הגר"י הגר: נשב בכלא

תלמידות בית יעקב. תמונת אילוסטרציה
תלמידות בית יעקב. תמונת אילוסטרציה

בתוך בליל ההצהרות, המפורשות והנרמזות, הנשמעות מכיוון ההורים החסידים בעמנואל בעקבות פסיקת בג"ץ האחרונה - דווקא הנהלת החינוך העצמאי החליטה לקפל את דגלי המאבק, ולהניף במקומם דגל לבן וכנוע.

המשנה למנכ"ל החינוך העצמאי, ר' צבי בוימל, הודיע היום (א') כי ביומיים הקרובים יישלח מכתב להורים ולצוות בית הספר בעמנואל, בו יובהר כי החינוך העצמאי מתכוון למלא אחר פסיקת בג"ץ לפיו המגמות בבית הספר יאוחדו.

עוד מפתיע בוימל ואומר, כי ההחלטה הכנועה התקבלה לאחר התייעצות עם גדולי ישראל ולפי הוראתם והחלטתם.

בשבוע שעבר הגיע בוימל, יחד עם גורמים בכירים בחינוך העצמאי, ביניהם הרב אברהם לייזרזון, יו"ר החינוך העצמאי, לסבב פגישות עם גדולי ישראל, ביניהם הגראי"ל שטיינמן.

בעיתונות היומית פורסם ביום שישי מכתב חריף במיוחד, בו הצהיר הגרמי"ל לפקוביץ כי על נושא מעין זה יש ללכת עד הסוף - אף במחיר ישיבה בכלא.

בנוסף, בשיחה שמסר הרה"צ רבי ישראל הגר, מנהיגה של חסידות ויזני'ץ בשבת אחר הצהריים, הוא אמר כי אם יהיה צורך, יהיה מוכן לשבת בכלא "יחד עם חסידי סלונים".

בתוך כך, בשיחות שקיימו נציגי ההורים יחד עם נציגי החינוך העצמאי עלתה הצעה כי יוקם 'מוסד פטור' עבור הבנות החסידיות, ובכך תימנע המלחמה בין המגמה החסידית לכללית. הצעת ההורים נדחתה, בטענה כי היא לא מציאותית נכון לעכשיו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}