כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

מיום ג', החסידות תלמדנה בב"ב • חשיפה

ביום ג' תיכנס לתוקפה הוראת בג"ץ לאיחוד המגמות בעמנואל • ההורים החסידים לא נכנעים: כל הבנות החסידיות תעלנה מדי בוקר על אוטובוס לב"ב, ותלמדנה בעיר • בג"ץ צפוי לאסור את ההורים

נציגי ההורים מעמנואל, בבית המשפט העליון.   צילום: מנחם הלוי
נציגי ההורים מעמנואל, בבית המשפט העליון. צילום: מנחם הלוי

כל מי שחשב שסאגת עמנואל הגיעה לסיומה עם פרסום ההחלטה הסופית של בג"ץ ביום שני שעבר, לפיה יאוחדו המגמות לחלוטין - מוזמן להתבדות. מסתבר כי תפוח האדמה הלוהט עוד יעסיק אותנו ימים רבים. הפרשייה שהעכירה את תדמיתו של הציבור החרדי והזרימה הרבה דם רע למערכת החינוך החרדית - נמצאת כאן בכדי להישאר, ולהתפתח לממדים שאיש לא יודע לצפותם מראש.

עוד בנושא:
עמנואל: החינוך העצמאי מניף דגל לבן

ביום שלישי השבוע, אמורה פסיקת בג"ץ להיכנס לתוקף. על פי ההחלטה הסופית, יש לאחד את המגמות וללמד את כל הבנות, מכל חוג, זרם, עדה והשקפת עולם - באותן כיתות.

אם ההחלטה תופר והבנות ימשיכו ללמוד בנפרד, איים בג"ץ, יחוייב כל הורה בקנס יומי של 200 ש"ח, כשזוג הורים ישלמו 400 ש"ח ליום. בנוסף, גם הנהלת החינוך העצמאי תידרש לשלם קנס בן 10,000 ש"ח עבור כל יום שבו לא חובשות כל התלמידות את ספסלי בית הספר המאוחד.

בג"ץ אף הרחיק לכת כאשר איים כי בהמשך הדרך יישלחו ההורים הסרבנים לכלא.

החינוך העצמאי החליט להניף דגל לבן, ולהודיע על החלטתו ליישם את החלטת בג"ץ. בהודעה שהוציא היום סגן יו"ר ההנהלה, הרב צבי בוימל, הוא הודיע כי ביומיים הקרובים יקבלו ההורים והנהלת בית הספר מכתב רשמי, שבו הם נדרשים למלא אחר החלטת בית המשפט העליון, וזאת, לדברי בוימל, בהוראתם של גדולי ישראל.

אלא שעוד לפני שהורם הדגל הסופי ניסה סגן שר החינוך מאיר פרוש לנהל קרב מאסף. בפגישה שנערכה במשרד החינוך, דרש סגן השר לאפשר להורים להקים מוסד פטור, שנהנה רק מתמיכה חלקית של המדינה, ובכך לפתור את הבעיה. לאחר דיון קצר, הוחלט לדחות על הסף את הצעתו של סגן השר, ובכך חזר תפוח האדמה הלוהט היישר לעיר הממוקמת במעלה הר שומרוני.

חשבתם שההורים מתכוונים להצטרף למעגל הכניעה ולשלוח את הבנות 'כמו ילדים טובים' (או ילדות טובות)? כאן נכונה לכם הפתעה.

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' אומרים נציגי ההורים, כי בימים אלה, ערב כניסת החלטת בג"ץ לתוקפה, מתנהל מסע רישום שבמסגרתו נרשמות כל הבנות לבית הספר בית יעקב בבני ברק.

"מדי בוקר, כשעה וחצי לפני שעת תחילת הלימודים, תתייצבנה כל הבנות בתחנות ההסעה, ותיסענה לבני ברק, שם ילמדו בבית הספר בית יעקב החסידי", אומרים נציגי ההורים ל'בחדרי חרדים'. "אחר הצהריים, עם תום הלימודים, הן תעשינה את כל הדרך חזרה לעמנואל.

"על חינוך הבנות צריך למסור את הנפש", מסכמים ההורים, ומדגישים כי הצעד נעשה בהתייעצות עם הסמכות הרוחנית העליונה בחסידות סלונים.

האם בג"ץ ייאלץ לאכול את הכובע ולהשלים עם המהלך החוקי לכאורה? ניסיון העבר מלמד, כי הפרק הקשה באמת ביחסי ההורים ובג"ץ - הוא רק לפנינו. השופט אדמונד לוי, אם הדברים תלויים בו, יהיה מוכן לעמוד בעצמו בשער הכניסה לעמנואל, ולחסום את דרכם של רכבי ההסעה לבני ברק.

יהיה מעניין.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 52 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}