כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

מוזיאון קידוש ה' ע"ש גבי ורבקי

שנתיים לאחר הפיגוע הנוראי במומביי, בו נרצחו שלוחי חב"ד הק' גבי ורבקי הולצברג הי"ד, הוחלט במרכז העולמי של חב"ד להפוך את הבית למוזיאון קידוש ה' • ואיפה יוצגו המשחקים של מוישי?

בית חב"ד לאחר הפיגוע. צילום: מאיר אלפסי
בית חב"ד לאחר הפיגוע. צילום: מאיר אלפסי

כמעט שנתיים לאחר סדרת הפיגועים המחרידים במומביי שבהודו בהם נרצחו על קידוש ה' השלוחים גבריאל ורבקה הולצברג הי"ד, החליטו בחב"ד להנציח את המקום ולהפוך אותו למוזיאון, כדי לדעת כמה עבודתם של השלוחים שנרצחו הייתה קודש ומקרבת את המטיילים והאורחים אל עבודת ה'.

העולם כולו עצר את נשמתו למספר ימים כשבמהדורות החדשות היה ניתן לשמוע על סדרת הפיגועים המחרידים המתרחשים במומביי, יהודים רבים ובניהם חרדים היו נתונים במשך שעות ארוכות תחת מצור של אותם מחבלים צעירים, כשההודעה הגיעה כולם הזילו דמעה על האובדן הגדול של השלוחים הקדושים הי"ד, הרב לייבוש טייטלבוים הי"ד , הקדוש ר' בנציון קרומן הי"ד ועוד רבים אחרים.

בימים האחרונים החליטו בחב"ד יחד עם הוריהם של השלוחים כי הבית שנמצא במקום, בית נארימן ששימש את האורחים לעבודת ה' ולמנוחה קלה בין יעד למשנהו יהפוך למוזיאון שימחיש את העבודה הקדושה שעשו גבריאל ורבקה הולצברג.

על פי פרטים שהגיעו ל'בחדרי חרדים' מסתמן כי הבית ישומר וכל הדברים בו כולל משחקיו של מוישי הולצברג, בנם הניצול של השלוחים יוצגו גם הם במוזיאון, כמו"כ בקומה התחתונה ייבנה מחדש בית כנסת שישמש את המבקרים המגיעים לאזור.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}