כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

בכיר בצה"ל: לא מסוכן לפתוח את 443 לפלסטינים - שיתחילו לנסוע ביום ו'

ביום שישי הקרוב יסעו על כביש 443 בפעם הראשונה מזה תשע שנים, כלי רכב ישראלים ופלסטינים • למרות אזהרות הימין לפיהן פתיחת הכביש תוביל למעשי טרור, אומרים בצה"ל: יבוצע בידוק קפדני של כל רכב שיעלה על הציר

יהיה טרור? כביש 443
יהיה טרור? כביש 443

על אף התנגדות צה"ל לפתיחת כביש 443, בפיקוד מרכז משלימים את ההכנות, לקראת פתיחת הכביש המתוכננת השבוע, בעקבות פסיקת בג"צ, ואף מתכוונים להקדים את עליית כלי רכב פלסטינים ביממה. על פי התכנון, ביום שישי הקרוב יסעו על הכביש בפעם הראשונה מזה תשע שנים, כלי רכב ישראלים ופלסטינים.

ומה בדבר החשש ממחבלים? קצין בכיר בפיקוד מרכז טוען בשיחה עם אתר וואלה: "פתיחת כביש 443 לתנועת פלסטינים לא תרע את המצב הביטחוני".

כחלק מההכנות משלימים בימים אלה את הקמתם של שלושה מחסומים, שייבנו לאורך 14.5 הקילומטרים שייפתחו לתנועת כלי רכב פלסטינים. קטע הכביש שייפתח יחל סמוך לכפר בית סירא, שם יוקם המחסום הראשון, ובהמשך יוקמו שני מחסומים נוספים בבית עור א-פוקא ולבסוף סמוך לצומת עופר. עם זאת, כניסת פלסטינים לירושלים לא תותר ללא אישורים מיוחדים.

במחסומים יערכו כוחות צה"ל בידוק ביטחוני קפדני - דבר העלול להאריך את שהותם של כלי רכב ישראלים על הציר. ביום פתיחת הכביש צפויים פלסטינים ופעילי ארגוני זכויות אדם להגיע לציר במופגן. עם זאת, במערכת הביטחון צופים כי פתיחת הכביש לפלסטינים לא צפויה להביא לעומס על כביש 443.

"נפח התנועה הפלסטיני לא יהיה עצום, בלשון המעטה", אומרים קצינים בפיקוד מרכז לוואלה. "היינו שמחים שהכביש יישאר סגור, אולם מרגע שבג"ץ נתן את הכרעתו נדע לתת מענה ביטחוני".

קצין בכיר אחר אמר לוואלה: "לא צפויה להיות דרמה גדולה על הכביש. תתאפשר תנועה מקומית בלבד ותהיה לכך השפעה מינורית על נפחי התנועה בכביש".

בצה"ל דוחים את אזהרות המתנחלים וגורמי ימין, לפיהן פתיחת הכביש תוביל למעשי טרור כנגד כלי רכב ישראלים ואומרים: יבוצע בידוק קפדני של כל רכב שיעלה על הציר.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}