כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

היום מתחיל: התרגיל הגדול בתולדות המדינה

פיקוד העורף עורך תרגיל, הגדול בהיקפו מאז קום המדינה, במסגרתו יתורגלו נפילות של אלפי טילים • השיא: כל אזרחי המדינה יתורגלו להיכנס ביום רביעי למרחב מוגן

תרגיל פינוי בתלמוד תורה חרדי
תרגיל פינוי בתלמוד תורה חרדי

רשויות החירום בישראל מתרגלים החל מהיום עמידה בפני סדרת תרחישים המהווים איום על האוכלוסיה האזרחית. התרגיל מכונה "נקודת מפנה 4", ובמסגרתו יעמוד העורף בישראל תחת "התקפה".

תרגיל נקודת מפנה הינו תרגיל העורף הלאומי השנתי המתקיים זו השנה הרביעית ברציפות.
התרגיל הינו תרגיל משולב של פיקוד העורף, רשות החירום הלאומית, משטרת ישראל, מד"א, שירותי הכבאות, משרדי הממשלה והרשויות המקומיות.

מטרת התרגיל הינה לשפר את מוכנות הארגונים והתושבים להתמודדות עם מצבי החירום. אחד התרחישים הוא נפילת טילים שנורו מסוריה, חיזבאללה ואף חמאס.

במהלך התרגיל יתרגלו משרדי הממשלה, הרשויות המקומיות וגופי תשתיות לאומיות, תרחישי מלחמה לרבות נפילות של טילים מסוגים שונים. השנה, זו השנה השנייה שבה פיקוד העורף מבקש גם מכלל תושבי המדינה לתרגל כניסה למרחבים המוגנים.

ביום רביעי ה- 26/5 בשעה 11:00 בבוקר תשמע ברחבי הארץ אזעקת תרגול עולה ויורדת למשך דקה וחצי. מטרתה של אזעקת התרגול היא לתרגל את כלל התושבים בכניסה למרחב המוגן שבחרו וכן לבחון את תקינות מערך הצופרים במדינה.

במהלך התרגול לא יהיו שיבושים בתחבורה הציבורית. הנחיית פיקוד העורף היא כי תנועת כלי הרכב תמשך כסדרה.

תרגיל העורף הלאומי הינו תרגיל שנתי שנקבע ותוכנן לפני כשנה והוא מתקיים על פי תכנית העבודה הצה"לית השנתית. פיקוד העורף וארגוני החירום וההצלה מקיימים תרגילים מסוגים שונים לאורך כל השנה.פיקוד העורף ממליץ לתושבים להיערך למצבי חירום – כבר בשגרה, לבחור את המרחב המוגן ביותר ולהצטייד.

מפיקוד העורף נמסר, כי אין כל מידע קונקרטי על מצב חירום או הגברת כוננות וכי מדובר בתרגיל שיגרתי, אם כי בהיקף נרחב הרבה יותר, לאחר שבשנתיים האחרונות התקיים התרגיל במתכונת מקומית ומצומצמת.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}