כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

הברבריות: הרכב רוסק, האברך המוחה הוכה

הטרור עולה מדרגה: איש 'בזק' שהגיע לבצע עבודות תחזוקה במאה שערים - עמד להתעלף: רכבו נהרס, השמשות נופצו והפח רוסס • אברך מתו"א שעלה ל'אוהל שרה' בכדי למחות - הוכה • ויש תמונות

צילומים: יוסי פוקס-חדשות 24
צילומים: יוסי פוקס-חדשות 24



ברבריות, זו מילה עדינה.

כאילו אין הסתה בחוץ, כאילו לציבור החרדי לא נמאס, כאילו הם לא הפכו לקבוצה הכי שנואה על הציבור החרדי והכי משניאה את היהדות - דומה כי עדר פורעי הפרעות מאזור מאה שערים חיים וניזונים מהתוצאות שנגזרות מפעולותיהן. ככל שנזדעזע יותר, כך תגדל המוטיבציה שלהם לפרוע פרעות בישראל, להגביר את הברבריות שלהם, לזרוע הרס ולעבור על איסורי תורה. והכל בשם הדת והיהדות, כמובן.

והנה העלילה התורנית: בשבוע שעבר נכנס רכב שירות של חברת 'בזק' אל תוככי שכונת מאה שערים, על מנת לשרת את תושבי השכונה, לשפר תקלות ולתקן קווי טלפון לקויים.

איש השירות החנה את רכבו במדרכה הסמוכה לשוק מאה שערים - ויצא למלאכתו, כאשר הוא לוקח עימו ציוד נדרש. כעבור שעה קלה, כשחזר אל מה שהיה פעם רכב - עיניו חשכו. הוא כמעט התעלף במקום: מניידת השירות נותרו זגוגיות מנופצות, פח מרוסס ומראה מרוסק.

מסתבר, כי קבוצת פורעים מזרם הסיקריקים ניצלו את משך הזמן שבו פעל האיש לשפר את איכות הטלפון שלהם, בכדי להרוס את ניידת השירות מן היסוד. הם ניפצו את שמשות הרכב, ועיטרו אותו בכתובות גרפיטי מכל כיוון.

בכך לא תמה הדרמה. שמעון עוזר וייס, אברך מחסידות תולדות אהרון, שחלף במקום וראה את הזוועה, הזדעזע עד עמקי נשמתו. הוא עלה אל בית הכנסת 'אוהל שרה' - מעוזם של קיצוני נטורי קרתא, והמקום שממנו יוצאים מפגני האלימות והפרובוקציות. כשכולו נסער, נכנס אל 'אוהל שרה', ופתח במחאה משלו. "אתם מחזיקים את עצמכם ליראי שמים - איך אתם מעיזים לעשות ונדליזם כזה?! מה שעשיתם, זהו גזל גמור מדאורייתא! ומי כבר מדבר על החילול ה' שחוללתם!", זעק וייס מנהמת ליבו.

אלא שבדקות הבאות הובהר לו, לווייס האומלל, מה דינו של מי שמעז לפצות פה כנגד פעולות הקודש של נטורי קרתא. אחד מראשי נטורי קרתא, אשר בפיקודו קומנדו מפגינים הסר למרותו בשל העובדה כי הוא מחזיק אותם כלכלית, הראה לוייס מה המחיר שיידרש לשלם על התעוזה למחות.

האיש, ששמו שמור במערכת, לקח את משקפיו של וייס ושבר אותם, תוך שהוא מפליא בו את מכותיו.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי המעשה גרם לתסיסה רבתי, ובחוגים חשובים בעדה החרדית דיברו בקול על מסע של החרמה פומבית והוקעה נמרצת כנגד הזרם, שלאחרונה הקצין עוד יותר את מעשיו הקיצוניים גם כך.

ב'נטורי קרתא' ניסו למזער את הנזק, והתוקף התקשר לווייס בכדי לבקש את סליחתו.

לניידת המנותצת של 'בזק', שבפעם הבאה תשקול פעמיים לפני הגעתה לשכונה - בקשת הסליחה לא תעזור. גם לא לציבור החרדי המוכפש ומושמץ בעטיים של אותם עושי מעשי זמרי, וגם לא לשם שמים, המתחלל בראש חוצות.

התמונות באדיבות חדשות 24































תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 46 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}