כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

חוקרים גבו עדות מאביו של מאיר רבין

בעוד מאיר רבין שוהה במעצר בית בבני-ברק, החוקרים ממשיכים את החקירה: חוקרי המשטרה הגיעו לבית הדין הרבני בת"א כדי לגבות עדות מאביו, המשמש כאב"ד וכרב הראשי של יהודי בוכרה

הרב פנחס רבין
הרב פנחס רבין

בעוד מאיר רבין ממשיך לשהות במעצר בית בביתו שבבני-ברק, החוקרים ממשיכים את החקירה סביבו: כתב 'ישראל היום' יהודה שליזנגר מדווח, כי בסוף השבוע שעבר הגיעו חוקרי המשטרה לבית הדין הרבני בתל אביב, על מנת לגבות עדות מאביו, הרב פנחס הכהן רבין, המשמש כאב"ד בתל אביב ומכהן כרב הראשי של קהילת יהודי בוכרה העולמית.

גורם המעורב בפרשה טוען כי לא מדובר בהליך פשוט, בגלל מעמדו הרם של הרב. "זה לא מחזה רגיל לראות חוקרים שבאים לאב בית הדין, דרגה כל כך מכובדת. לא דבר שרואים כל יום".

בני המשפחה טוענים כי גביית העדות נובעת ממצוקת המשטרה: "אין להם שום חומר. המשטרה במצוקת חומרים על מאיר אז הם יורים לכל הכיוונים. הם טיפסו על עץ גבוה מאוד, פוצצו כותרות ועכשיו הם צריכים לעמוד בהבטחות שלהם."

עורך דינם של בני המשפחה, אלי כהן, אישר את הדברים: "בתיאום איתנו נגבתה מהרב רבין עדות לא תחת אזהרה. הדבר דומה לאדם שראה תאונת דרכים מהצד ויכול להעיד על פרטי המקרה, גם הרב לא מעורב ואין נגדו חשדות כלל, אך הוא נשאל שאלות שונות שיכולות לקדם את החקירה."

בתוך כך ביום ראשון יציין רבין שבועיים במעצר בית בביתו שבבני ברק. מקרוביו מספרים: "מאיר מרגיש מצוין, מחוזק יותר ויותר. הוא טיפוס מאוד ביתי, תמיד אוהב לעזור בכל עבודות הבית ובשבילו מעצר הבית זו חוויה". לדבריהם, "מאיר קם כל יום בנץ, זוכה לשמוע את קול התפילות מבתי הכנסת הסמוכים ואין לו סיפוק גדול מזה. הוא זוכה לביקורים מהבולשת פעם עד פעמיים בשבוע ולביקורים של הוריו בלבד (לפי הוראת המשטרה). הוא זוכה לחיזוקים מהמשפחה הקרובה והרחוקה ומהציבור החרדי בפרט, ואנשים זרים שמתקשרים ומשאירים הודעות חיזוק עבורו."

על המפגש של מאיר עם הילדים סיפרו מקרוביו: "לילדים זו הייתה הפתעה גדולה, לא קיבלו שום רמז כי לא תלינו ציפיות. הילדים נהנים ממכל רגע, בלילות הראשונים היה להם מאוד קשה להירדם ולבסוף נרדמו במיטתו כשהם מחבקים ומחובקים. לשמחתנו מדובר בילדים קטנים שלא מודעים לעוול שנעשה לאביהם - שחוקרי המשטרה השתמשו בתמונותיהם, כדי לגרום לו להישבר בחקירה."

על החקירה הם אינם מפרטים, אך אומרים כי עוד מעט כולם יבינו שהנמר המדובר עשוי מנייר".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}