כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

החרדים לברקת: אתה נודף ריח פוליטי!

החלטתו של ניר ברקת לעצור את השירותים העירוניים לחרדים בירושלים - מעוררת תרעומת עזה ורמיזות על משבר קואליציוני • במכתב משותף לש"ס ויהדות התורה בעיר, נכתב: "ההחלטה מעלה ריח פוליטי"

מציק לחרדים. ניר ברקת
מציק לחרדים. ניר ברקת

החלטתו של ניר ברקת, ראש עיריית ירושלים, להפסיק את מתן שירותי התברואה בחלק מן השכונות החרדיות בירושלים בשל מעשיהן של קומץ הקנאים המפרים את השלווה בעיר ומציתים פחי זבל - הובילה להתקוממות גדולה בקרב חברי המועצה החרדיים בעיריית ירושלים, שהם למעשה שותפיו הקואליציוניים של ברקת.

בהודעה משותפת ששיגרו הסיעות יהדות התורה וש"ס, נכתב כי: "סיעות יהדות התורה וש"ס רואות בחומרה את הודעת ראש העיר על שלילת השירותים המוניציפאליים מתושבי השכונות החרדיות".

עוד כותבים נציגי הסיעות, כי "החלטת ראש העיר ונוסח ההודעה שפורסמה לתקשורת בשם ראש העיר פוגעים מהותית באווירת השותפות בין ראש העיר לסיעות יהדות התורה וש"ס.

"הסיעות דורשות מראש העיר כי כל החלטה בנושאים הנוגעים להתנהלות מול המגזר החרדי, בפרט בנושאים הקשורים לתיקים המוחזקים על פי ההסכמים הקואליציוניים על ידי הסיעות, יתקבלו לאחר התייעצות עם מחזיקי התיקים וראשי הסיעות.

"הסיעות מבקשות מראש העיר לזמן את ממ"ז ירושלים לדיון דחוף, על מנת לגבש את דרכי הפעולה להבטחת שלומם של תושבי השכונות, הבטחת קיומם של שירותים מוניציפאליים לתושבי השכונות והבטחת שלומם של עובדי הציבור.

"הטלת האחריות למיגור פגיעה ברכוש ציבורי על נבחרי הציבור על ידי משטרת ישראל ועירית ירושלים, הינה בריחה מאחריות ומעלה ריח של רצון ליצור הון פוליטי על גב מצוקת תושבי השכונות החרדיות ומנוף ליצירת לחץ בדרך של ענישה קולקטיבית.

"סיעות יהדו"ת וש"ס פנו ליו"ר ועדת הפנים של הכנסת בבקשה לקיים דיון דחוף במליאת הוועדה אודות התנהלות הבריחה מהאחריות של עירית ירושלים , משטרת ישראל וחברת אגד.

"גדולי ישראל וראשי הציבור החרדי הביעו את דעתם בכל דרך אפשרית כי פגיעה בנפש או ברכוש ציבורי הם השחתת המידות ובוודאי שנוגדים את דרך היהדות", מסיימים הנציגים את מכתבם.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}