כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

עצמות 'ברזילי': לא יקברו היום

'אתרא קדישא': ייקח מספר ימים למפות את הארונות עם העצמות, ולסדר אותן כדי שיוכלו לבוא בצורה מכובדת לקבר ישראל • 5 מפגינים שהגיעו הבוקר למתחם, כדי למחות על המשך העבודה במקום - נעצרו

מפנים עצמות באשקלון. צילום ארכיון: יעקב נחומי
מפנים עצמות באשקלון. צילום ארכיון: יעקב נחומי

בכיכר זופניק מתקיימת מאז השעה שתיים בצהריים עצרת מחאה על חילול הקברים במתחם בית החולים 'ברזילי' באשקלון. אולם, בניגוד לפרסומים המוקדמים כי יתקיים היום מעמד קבורה לעצמות שפונו ממתחם בית החולים 'ברזילי', וטמינתם בחלקת 'אתרא קדישא' ביסודות - מבדיקת 'בחדרי חרדים' עולה כי הקבורה לא תתקיים היום.

משרד הדתות: "משתפים את 'אתרא קדישא' בקבורה כצעד מאחד ומרגיע"

עצמות המתים, שהועברו ממשרד הדתות לידי אנשי ארגון 'אתרא קדישא' במספר ארונות, כוללים סוגים רבים של שלדים ועצמות אדם. גורמים בארגון הבהירו, כי ייקח מספר ימים למפות את העצמות, ולסדר אותן בצורה שיוכלו לבוא בצורה מכובדת לקבר ישראל.

וכך, לפי העדכון כעת עולה כי הלווית העצמות תיערך, ככל הנראה, רק בשבוע הבא.

בתוך כך ממשיכים המעצרים בפרשת הקברים בבית החולים 'ברזילי': חמישה מפגינים שהגיעו הבוקר (ה') למתחם בית הקברות הסמוך לבית החולים, כדי למחות על המשך העבודה במקום, נעצרו על-ידי המשטרה.

חמשת המפגינים, שהיו חלק מקבוצת מוחים שהגיעה אל העיר, החליטו לעבור את גדרות התיל ולפרוץ אל תוך המתחם, כדי להפסיק את עבודת רשות העתיקות והארכיאולוגים. כוחות משטרה, שבאותה עת לא היו בשטח, קיבלו קריאה מהעובדים בשטח - הגיעו תוך דקות ספורות ועצרו את החמישה.

אבל המעצר אינו מרתיע את חבריהם למאבק: בצהריים יצאה מבית מדרש 'סאטמר' בירושלים הסעה ובה 20 אברכים חסידיים, שיצאו לאשקלון כדי להפגין נגד המשך העבודות במקום.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}