כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

משרד הדתות: "משתפים את 'אתרא קדישא' בקבורה כצעד מאחד ומרגיע"

היום יוצבו בכיכר זופניק במאה שערים "כארבעים תיבות מלאי עצמות שהוצאו ממקום מנוחתם בביזיון מבהיל ונורא, לחלוק להם את כבודם ולבקשת מחילה" • העצמות יובאו לקבורה בחלקת 'אתרא קדישא' ביסודות

עצמות אדם באשקלון. צילום: יעקב נחומי
עצמות אדם באשקלון. צילום: יעקב נחומי

לפני חג השבועות הושלם פינוי הקברים העתיקים ממתחם בית החולים 'ברזילי' באשקלון, בצל עימותים קשים ומחאה בלתי פוסקת מצד אנשי 'אתרא קדישא' וה'עדה החרדית'.

העצמות שפונו אוכסנו בארגזים, הנשמרים מאז הפינוי במקום סודי, עד להלוויה שתתקיים היום (ה) בירושלים, במסגרתה יובאו לקבורה העצמות שהוצאו מהמקום. הלוויה, אותה מארגנת 'העדה החרדית', תצא מכיכר זופניק בשכונת מאה שערים.

על פי הפרסום במודעות שהופצו בערב החג, יובאו "כארבעים תיבות מלאי עצמות שהוצאו ממקום מנוחתם בביזיון מבהיל ונורא, לחלוק להם את כבודם ולבקשת מחילה".

על פי הסדר שהיה קיים עד היום בין גורמים ממשלתיים לבין 'אתרא קדישא', מועברים העצמות לארגון לשם קבורתן. דובר משרד הדתות, אלון נוריאל, הוציא הבוקר הודעה לתקשורת לפיה, "משרד הדתות משתף את אנשי אתרא קדישא לקבורה מכובדת של השלדים והעצמות בירושלים, כצעד מאחד ומרגיע".

נציג משרד הדתות, המטפל בקבורת העצמות מטעם המדינה, אומר בשיחה עם 'בחדרי חרדים', כי ללא כל ספק בוצע חילול קברים, וכי לדעתו יש יותר סיכוי שמדובר בקברי יהודים מאשר בקברי גויים.

"הוחלט, על דעתו של שר הדתות, להעביר את העצמות שהוצאו ממתחם ברזילי לידי הרבנים של אתרא קדישא לקבורה. הדבר נעשה לאחר בקשה מפורשת של הרבנים. אין כאן שום פרובוקציה. הכל יעשה בצורה מכובדת, יבקשו סליחה ומחילה מהנפטרים. זה הדבר הלגטימי ביותר לעשות".

העצמות יובאו לקבורה בחלקת 'אתרא קדישא' ביישוב יסודות.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}