כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

הוצת בית הכנסת של רש”י בוורמייזה

בקבוק תבערה הושלך לעבר בית הכנסת העתיק של רש”י בורמייזה שנחרב בשואה ושוקם לאחר המלחמה • כבאים השתלטו על הדליקה ונמנע נזק כבד למקום • משטרת גרמניה פתחה בחקירה

הוצת בית הכנסת של רש”י בוורמייזה

בקבוק תבערה הושלך לעבר בית הכנסת העתיק של רש”י בורמייזה שנחרב בשואה ושוקם לאחר המלחמה. משטרת גרמניה פתחה בחקירת האירוע, זאת לאחר שאלמונים הציתו הלילה את בית כנסת העתיק בוורמס שבחבל הריין ולאחר מכן השליכו על פי החשד בקבוק תבערה.

שכנים, שככל הנראה התעוררו לשמע קול נפץ אדיר, התקשרו מיד למכבי אש ואלה הגיעו למקום תוך זמן קצר והצליחו להשתלט במהירות על האש. לא היו נפגעים, ולא נגרם נזק רב למבנה.

יחידת המשטרה שהגיעה למקום הזירה מצאה בסמוך מכתבי נאצה בשפה גרמנית משובשת, בהם מודיעים שכל זמן שהיהודים לא יניחו לפלסטינים, לא ניתן לכם גם מנוחה - דבר שמעיד כי ההצתה הינה על רקע פוליטי ואינה גזענית. למרות זאת, התובע האזורי הודיע במסיבת עיתונאים כי הוקמה יחידה של 30 חוקרים וכי לא נשללת אפשרות שההצתה הינה על רקע גזעי או אנטישמית.

ככל העולה מחקירה ראשונית, נראה שהכנופייה עשתה את דרכה פנימה, השאירה חומר דליק בכמה פינות של הבניין, ולאחר מכן השליכה בקבוק תבערה אל תוך בית הכנסת, וכתוצאה מכך המבנה החל לעלות בלהבות.

בית הכנסת בוורמס נחשב כבית מדרשו של רש”י, והינו אחד העתיקים ביותר באירופה. בליל הבדולח נהרס בית הכנסת על-ידי הנאצים, ולאחר מכן הוחרב כליל. הוא נסנה מחדש לאחר המלחמה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}