כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

מופז נגד לבני: "להפסיק מסע השנאה נגד החרדים"

אחרי תקופה ארוכה של שקט, ח"כ שאול מופז תוקף חזיתית את יו"ר מפלגתו • בראיון לפרשן הפוליטי אבי בלום הוא מאשים: מתנהל קמפיין שנאה נגד החרדים משיקול אלקטורלי. מרבית חברי הסיעה נגד זה" • וגם: "לבני שגתה שלא צרפה את ש"ס" • לקריאה

שאול מופז עם אבי בלום. צילום אלי קובין
שאול מופז עם אבי בלום. צילום אלי קובין

אחרי תקופה ארוכה של שקט, ח"כ שאול מופז מחמם את הגיזרה כנגד יו"ר מפלגתו ויוצא להגנת הציבור החרדי. בראיון לאבי בלום, הפרשן הפוליטי של רשת 'קו עיתונות', מאשים מופז את לבני בקמפיין השנאה המשתולל כנגד הציבור החרדי בחודשים האחרונים בכלי התקשורת ומעל כל במה ציבורית.

"מתנהל כאן קמפיין שנאה נגד החרדים", אמר מופז. "אני נגד קמפיין השנאה הזה. לא התקיים דיון בסיעה ואני חושב שלפחות מחצית מחברי הסיעה הם נגד הקמפיין שמובילה ח"כ לבני נגד החרדים. קראתי כמה מהאמירות של לבני, ואני לא יכול לומר שאני מסכים לזה. אני נגד אלו שיוצאים ומצרפים את קולם כשונאי חרדים. אני בוודאי לא נמצא בחלק הזה, שמטיף לשנאה נגד חרדים".

מופז הוסיף ואמר כי "זה נהיה חלק מהטרנד הפוליטי. בעקבות קמפיין השנאה, הם חושבים שיקבלו מנדטים בקרב מגזרים שונים. להפוך את הקמפיין נגד החרדים לשיקול אלקטורלי זו טעות ממדרגה ראשונה, טעות ברמה הלאומית".

גם סוגיית לימודי הליבה לא נעדרה מדבריו של מופז: "אני לא רואה את חזות הכל בלימודי הליבה, הרי בעניין הזה, של למידה והשתלבות, האוכלוסייה החרדית הלכה לתהליכים שקטים. אני יהודי מאמין וגם מסורתי, ואני חושב שערכי המסורת חשובים מאוד. אני מאמין שחלקים גדולים מתומכי קדימה מאמינים בזה".

מופז מצרף גם ביקורת כנגד העובדה שיו"ר מפלגתו בחרה שלא להקים ממשלה עם ש"ס לפני הבחירות: "לבני שגתה כשלא סיכמה את התנאים קודם עם ש"ס ואחר כך עם מפלגת העבודה. אני הייתי מקים ממשלה ללא ספק, והיה ניתן לעשות זאת מבלי לשלם יותר מדי. תחשוב על זה שבחירות כלליות עלו למדינת ישראל הרבה יותר מכל הסכם קואליציוני. הרי רק הבחירות הכלליות, בחישוב כל ההוצאות הנלוות למשק, עלו מיליארדים".

"אני הייתי בעד להצטרף לממשלה ולהניף שני דגלים - תהליך השלום ושינוי שיטת הממשל. הרי נוצר כאן מצב לא טבעי, זו פעם ראשונה בתולדות המדינה, שהמפלגה הגדולה יושבת באופוזיציה. קדימה נוסדה כמפלגת שלטון כדי להוביל תהליכים, ואם חלילה יהיה מצב שבו בפעם הבאה היא תהיה באופוזיציה זה יעמיד בסימן שאלה את היכולת של קדימה להמשיך ולהוביל כמפלגת מרכז".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}