כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

המסיתה: לאה'לה ממאה שערים • חשיפה

לא להאמין: לאה מלול, בעבר יו"ר סיעת שינוי באשקלון, וכיום הדוברת האנטי-חרדית של בית החולים 'ברזילי', היתה פעם לאלה'לה קורנבליט משכונת בתי ורשה, בת למשפחה מחסידי לעלוב-קרלין

חופרים בברזילי. צילום: בחדרי חרדים
חופרים בברזילי. צילום: בחדרי חרדים

המאבק המתוקשר נגד הזזת הקברים במתחם בית החולים 'ברזילי' באשקלון, הצליח לעורר גלי הסתה חסרת-תקדים כנגד הציבור החרדי. כל מי שיכל לחבוט בחרדים, עשה זאת - ובשמחה רבה. גם אנשים שבימים כתיקונם אינם קשורים ליצירת גלי שנאה, התייצבו הפעם, בחדווה רבה, לימין שונאנו, אפילו כשמדובר היה בהתבטאויות בלתי דמוקרטיות בעליל.

גם הסתדרות הרופאים התייצבה פה אחד נגד החלטת הממשלה להזיז את הקברים - דבר שאין לו אח ורע במדינה מתוקנת. 'רופאים למען החיים', זעקו הכותרות בכלי התקשורת, כשהכותרת האמיתית: פגיעה בשלטון החוק, מצד רופאים שאמורים לקבל את מרות השר הממונה - מובלעת על-ידי כלי התקשורת שרוממות שלטון החוק בגרונם.

גם נציגי בית החולים באשקלון, לא טמנו את ידיהם בחולות בית החולים, ויצאו לתקשורת עם הצהרות בומבסטיות, על 'סיכון חיי אדם' שיווצר באם תתקבל החלטת הממשלה שלא להזיז את הקברים.

גם דוברת בית החולים 'ברזילי', לאה מלול, עשתה יד אחת עם נציגי התקשורת, בכדי להילחם בהחלטה אותה קידמו הנציגים החרדים, ולא הסתירה את גישתה האנטי-חרדית. מלול, מתברר, הינה בעלת דעות פוליטיות מוצקות. בעבר כיהנה כיו"ר סיעת שינוי באשקלון, כשבמסגרת תפקיד זה נלחמה בכל עוז כנגד הקמת שכונה חרדית באשקלון. בתקשורת המקומית היא הזהירה כי הבאת חרדים לאשקלון תגרום לעזיבת חילונים ויצאה כנגד הציבור החרדי: "זה מתחיל בכולל קטן שמתפתח לישיבה, בדרך כלל בתוך שכונה חילונית, ואט אט השכונה מתחילה לקבל ציביון חרדי. משפחות חרדיות מתחילות להגיע לאיזור הזה, ערך הדירות במקום יורד, התושבים החילוניים מתחילים לעזוב והשכונה הופכת לחרדית", הזהירה לפני שש שנים.

אלא שבביוגרפיה של לאה מלול, היום דוברת בית החולים, מסתתר פרט מאוד מעניין, שעשוי ללמד על ההתבטאויות התוקפניות אותן שידרה לאורך התקופה בה התנהל המאבק כנגד הזזת הקברים.

שמה של לאה מלול, לא תאמינו, היה בשנות ילדותה הירושלמיים - לאה'לה קורנבליט. היא גדלה בבתי ורשה שבשכונת מאה שערים, בבית של חסידי לעלוב-קרלין, עד שהחליטה לפרוק עול, ולזנוח את דרך התורה והמצוות. בני משפחתה, וגם אימא מתגוררים עד היום בירושלים החרדית.

מאז ועד היום נושאת לאה'לה קורנבליט, שכיום מכנה עצמה בכינוי ליאי, ככל הנראה שנאת תהומית כלפי הציבור החרדי. שנאה שבאה לידי ביטוי גם בהקשרים הקשורים לעבודתה השוטפת.

בשיחה עמה סירבה לאה מלול להתייחס לעברה, וביקשה שלא לכתוב על כך.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 61 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}