כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

עצמות ברזילי יקברו בסודיות; רבנים נעצרו

בשעה זו מובלים עצמות האדם שנמצאו במתחם ברזילי לקבורה במקום סודי, זאת על מנת למנוע הפגנות • אברכים מבית שמש שיצאו בראשות רבם להפגין על חילול הקברים ביפו - נעצרו • כל הפרטים

מוציאים עצמות אדם. צילום: יעקב נחומי
מוציאים עצמות אדם. צילום: יעקב נחומי

לאחר סיום עבודות הפינוי במתחם ביה"ח ברזילי באשקלון, רשות העתיקות העבירה היום (ב') את העצמות שהוצאו במהלך הפינוי לידי נציגים במשרד הדתות. בשעות הקרובות העצמות יובאו לקבורה בחלקה סודית, זאת למנוע הפגנות או הפרות סדר במקום.

בתוך כך, 40 מפגינים בניהם רב קרית חסידים בבית שמש, הרב מאיר הלר יחד עם כמה מחסידיו נעצרו בדרכם להפגנה ולמחאה הגדולה המתקיימת בדקות אלו בשטח פינוי הקברים ביפו שם מתוכננת בנייה של בנייני מגורים על קברים עתיקים.

"לא נגלה סלחנות כלפי המתפרעים, אני חושב שהם ימשיכו עוד מספר ימים בהפגנות וינסו לשבש ולפגוע ברכוש הציבורי" אמר הבוקר (ב') השר לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ.

אהרונוביץ הוסיף כי יש לנקוט בהליכים נגד אותם מפגינים, "צריך לנקוט יד קשה כלפיהם וזאת המדיניות שלי כלפי אותם חוליגנים".

בעקבות ההתפרעויות בירושלים כמחאה על פינוי הקברים באשקלון וביפו החליטה העירייה כי היא מפסיקה לתת שירותים בשכונות החרדיות כמו מאה שערים, בהתייחסות להחלטה אמר הבוקר מנכ"ל העירייה, יאיר מעין בראיון לגלי צה"ל כי, "קומץ של מתפרעים גורם לעשרות אלפי אנשים סבל רב. תחבורה ציבורית לא נוסעת באזור ואוכלוסיה שלמה נפגעת בגללם".

מעין התייחס למועד בו אנשי העירייה יחזרו לעבוד באותן שכונות ואמר: "רק לאחר שנהיה משוכנעים שיפסיקו מעשי האלמות כנגד עובדי העירייה, נחזיר אותם לשכונה".


תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}