כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

למורת רוחו של פרויליך: העסקה התקבלה

תקוות פרויליך נגוזה: בית המשפט קיבל את עיסקת הטיעון עם האם ממאה שערים • על פי ההסדר: האם תשהה ב-3 השנים הקרובות במעצר בית - ורק לאחר מכן יינתן גזר הדין במשפטה • האם תופרד מילדיה

האם בבית המשפט. צילום ארכיון: פלאש90
האם בבית המשפט. צילום ארכיון: פלאש90

בית המשפט המחוזי בירושלים הרשיע הבוקר (ב) את האם משכונת מאה שערים שזכתה לכינוי 'האם המרעיבה', ואשר הודתה - במסגרת עסקת טיעון - בהתעללות בחסר ישע, לאחר שהרעיבה את בנה בן השלוש.

פרויליך: "מקווה שהשופט יפסול את העסקה"

על פי עסקת הטיעון שגובשה בין הפרקליטות לבין פרקליטיה של האם, היא תשהה בשלוש השנים הקרובות במעצר בית, שלאחריהן יינתן גזר הדין במשפטה.

ילדיה של האם, מלבד תינוקה והילד בו התעללה, יוחזרו לחיק המשפחה ויהיו במשמורת של אביהם.

האם תשהה עם תינוקה אצל אמה, כאשר הילד בו התעללה, לפי האישום, ישהה בתשעת החודשים הראשונים אצל דודו בבית שמש, ולאחר מכן תבחן האפשרות להעבירו לחזקת אביו.

עוד נכתב בהסדר הטיעון, כי בשנה וחצי הקרובות תוכל האם להיפגש עם ילדיה רק תחת פיקוח רשויות הרווחה, כשלאחר מכן תבחן האפשרות שהאם תחזור הביתה למספר שעות ביום.

מי שהתנגד בכל תוקף לחתימה על ההסכם הוא הרב אברהם פרויליך, העסקן שפרץ לתודעה בשל פרשיית האם, והתייצב לצידה לכל אורך הדרך. הוא אירח אותה בביתו, חתם על הערבויות הנדרשות ופרס עליה את חסותו המלאה.


בראיון שנתן ל'בחדרי חרדים' וקו המידע 'הכל בקול', שפך פרויליך את מר ליבו והביע את התרעומת האינסופית שיש לו כלפי מי שהעניק לאם את 'עצת האחיתופל' להודות כי היא הרעיבה את ילדה בן השלוש בנסיבות חמורות.

"לחצו את האישה מבלי שנתנו לה אפילו אפשרות להיוועץ ברבותיה", הוא טען. "לחצו עליה בכל הכוחות שהיא תודה. ומה היא תודה? אלמלא שלחנו את הרב ברגע האחרון, היא הייתה מודה בכל דברי ההבל שהעמיסו עליה. ומה העונש שהיא מקבלת? מה התמורה שהיא מקבלת? החמור מכל. אז איפה כאן העסקה? אז מה אם היא לא קיבלה כלא? כלא היא לא הייתה מקבלת ממילא".

"היו שם אנשים עזי פנים שכיבו לה את הטלפונים שהגיעו ממני, כשהגיעו הטלפונים מהגאב"ד. כיסו לה את הטלפון וכיבו לה את הטלפון. לא נתנו לה לדבר.

"היא נכה, היא לא יכולה לקום ולצאת וללכת. היא יושבת בכיסא גלגלים. אז כיבו לה את הטלפון. לא נתנו לה בכלל לדבר, עד שאני באתי לאולם בית המשפט ולפני השופט, לפני הפרקליטות ולפני כל התקשורת עמדתי וזעקתי חמס על מה שנעשה פה. ואז, ברוך השם, את הדברים החמורים הצלחתי להוריד מעסקת הטיעון המטופשת הזו.

"זה כבר זמן רב שמנסים להרחיק אותה מכל מי שעזר לה עד היום, כבר חודש ימים בערך. לצערי הרב, כפו עליה הר כגיגית ממש. לחצו אותה אל הקיר והכריחו אותה כמעט. לא הכריחו אותה עם אקדחים, אבל כפו עליה ולחצו עליה, ואיימו עליה - עד שהיא לקחה את העט וחתמה.

"אבל יש עוד זמן עד יום ראשון בלילה לחזור בה מהעסקה הזו, והשופט עצמו גם עדיין לא אישר את זה עד יום שני בבוקר, ככה אני הבנתי - למרות שלא ראיתי את עסקת הטיעון. לא רק אני לא ראיתי, אלא גם האישה שחתמה לא ראתה. זאת אומרת, לא נתנו לה לקרוא את זה בצורה יסודית, לא נתנו לה בשום אופן להתייעץ עם רבותיה. היא ביקשה להתייעץ עם רבותיה ולא נתנו לה.

"מה שהיא קיבלה עכשיו זה חמור מכל. אני לא מבין בכלל את אותם אנשים שדחפו אותה בכוח לעסקה. הרי יש גבול לאכזריות. נתנו לה, לפי מה שהשמועה אומרת, (כפי שאמרתי, אין לי את הנייר ביד: היא קיבלה שנתיים ימים נוספים מעצר בית. שים לב, האישה נכה, שיושבת בכיסא גלגלים. מעצר בית עוד שנתיים, ועוד חמש שנים שהיא לא תגדל את הילדים בביתה.

"היא צריכה להיפרד מבעלה לחמש שנים, בעלה יגדל את הילדים בביתו והיא רשאית לראות את הילדים פעמיים בשבוע. אני לא חושב שיש לזה אח ורע בכל העולם התרבותי המערבי איזשהו מקום שבו אפשר לנהוג ככה לאמא וילדים בכזו אכזריות. אני לא מדבר עכשיו על האמא. על הילדים! הם הרי רוצים את האימא שלהם!

"חייבים לחזור מהעסקה הזו. העסקה הזו זו עסקה אווילית, מטורפת, שחייבים לחזור ממנה. חייבים למצוא תורם שיביא עוד 30-40 אלף דולר. נשכור עורכי דין אחרים שינהל את המשפט כמו שצריך להיות ולחקור את העדים. ואז, אחרי חודשיים שלושה, הפרקליטות תדפוק בדלת של עורכי הדין, והפרקליטות עצמה תאמר להם: רבותי, בואו נעשה עסקת טיעון. זאת עסקת טיעון!".

ובמידה וביום שני יבטל השופט את עסקת טיעון - אתה תברך על זה?

"ודאי, מה השאלה".

יום שני הגיע - והעיסקה לא התבטלה. בית המשפט קיבל אותה באופן סופי, וכעת היא יוצאת לדרכה, למורת רוחו הגלויה של הרב אברהם פרוליך.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}