כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

ירושלים בוערת: השכונות מושבתות • תמונות

ירושלים הפכה למדורת אש גדולה: אלפי מפגינים התרכזו בשעות הלילה במרכזי השכונות החרדיות, הבעירו פחים ומחו על הזזת הקברים • בתגובה הפסיקה העירייה את השירותים בשכונות החרדיות

ירושלים בוערת. צילום: בחדרי חרדים
ירושלים בוערת. צילום: בחדרי חרדים

מאות מפגינים חוסמים הערב (א') את הרחובות הסמוכים לכיכר השבת בירושלים, במחאה על פינוי הקברים בבית החולים ברזילי בירושלים. החל משעות הצהריים הופסקה לסירוגין תנועת התחבורה הציבורית באזור.

העצרת שהפכה להפגנה אלימה • תמונות

גאב"ד העדה החרדית הגרי"ט וויס אמר בעצרת של העדה החרדית שהתקיימה בבניני זופניק בשכונת גאולה כי "עוצרים אברכים צדיקים שמוחים על חילול קברים. אותם צריך להכניס לכלא". הרב דוד שמידל, יו"ר אתרא קדישא, הוסיף כי "רק במסירות נפש אפשר לעצור בעד המשחית. אנחנו נילחם גם אם יחפרו קברים של חיילים ושל יהודים אחרים".

בתוך כך, עיריית ירושלים הודיעה הערב על הפסקת פעילות אגפי העירייה במספר שכונות החרדיות, עקב מה שהיא מכנה "התקפות אלימות חוזרות ונשנות ונשנות כלפי עובדי העירייה".

בהודעת העירייה צוין כי "הבוקר הוכו מספר עובדי עירייה במהלך ההפגנות בבירה, מקרה זה מצטרף לשורה ארוכה של אירועים אלימים בהם הותקפו עובדי עירייה ונפגעו מתקנים עירוניים ע"י מפגינים: חסימת צירי תנועה, הצתת מכולות אשפה, פגיעה ברכבי פיקוח ותברואה, ניפוץ שמשות של רכבים ותקיפת עובדי עירייה במקלות ואבנים. כך גם בשבוע שעבר הוכו עובדים שבאו למחוק גרפיטי בשכונת מאה שערים וכן צוות של הפיקוח על הבנייה".

בעקבות אירועים אלה הנחתה הנהלת העירייה את עובדי האגף לצאת מאותן שכונות, ולעצור לאלתר כל פעילות עד להפסקת האלימות ולהסרת החשש מפגיעה בחיי אדם וברכוש. ראש העיר ניר ברקת אמר כי "עובדי עיריית ירושלים עושים מאמצים עילאיים לתת שירות לתושבי השכונות ולהיטיב עמם, אך במקרים בהם חייהם של עובדי העירייה בסכנה, העירייה לא תהסס לעצור את השירותים עד חלוף זעם. אני מצפה מהמנהיגות החרדית להרגיע את השטח, כדי שנוכל להחזיר את השירותים העירוניים למסלול של שגרה".

בתוך כך, שמואל חיים פפנהיים, המשמש כדובר בלתי רשמי של 'העדה החרדית', הכחיש הערב את הפרסומים לפיהם אנשי בד"ץ צפויים להתכנס הלילה בירושלים על מנת להטיל פולסא דנורא על ראשם של ראש הממשלה בנימין נתניהו ומנכ"ל משרדו אייל גבאי, במחאה על העתקת הקברים באשקלון וביפו. בראיון ל"רדיו דרום", אמר פפנהיים כי בד"ץ העדה החרדית אינו עומד מאחורי הקללה וכי מדובר ב"יוזמה של אנשים פרטיים".

לסיכומו של יום: 52 מפגינים נעצרו במהלך היום לאחר שהגיעו למתחם בית החולים ברזילי באשקלון וניסו לשבש את פעולות הזזת הקברים במקום. חלק מהעצורים חשודים בהצתה וחלקם חשודים בניסיונות להסתנן למתחם. הם יובאו מחר להארכת מעצרם. המשטרה פועלת כדי לאתר ולעצור עשרות חרדים שנמלטו לרחובות הסמוכים לבית החולים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}