כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

ערב שבת: הפיץ פאשקוויל - קיבל קנס

קנס כספי בסכום של 4,300 שקלים חדשים הוטל ביום שישי האחרון על ידי פקחי אגף התברואה של העירייה על מדביק מודעות מסחריות במקומות אסורים, כשעתיים לפני כניסת השבת

הפקחים והשוטרים מטילים קנס על המדביק
הפקחים והשוטרים מטילים קנס על המדביק

קנס כספי בסכום של 4,300 שקלים חדשים הוטל ביום שישי האחרון ע"י פקחי אגף התברואה של העירייה על מדביק מודעות מסחריות במקומות אסורים, כשעתיים לפני כניסת השבת, בניגוד לחוק – העזר העירוני.

אברהם טננבוים, מזכיר העירייה ודוברה מסר, כי לפני כשנה הגביר האגף לתברואה את סיוריו בשעות שלפני כניסת שבת והחג גם בשעות הלילה המאוחרות של ימי החול, לאחר שהוברר שישנם גורמים הסבורים שבשעות אלו אין פיקוח ברחבי העיר, ואיש הישר בעיניו יעשה, אם בהשלכת כמויות ענק של פשקווילים ע"י גופים מסחריים או ציבוריים בנושאים שונים ומגוונים.

הדובר ציין כי בהשלכת הפאשקווילים אפקט חמור נוסף - לכלוך רחובות העיר. לא אחת הדבר מתרחש זמן קצר לפני כניסת השבת, כך שלא ניתן עוד לסלקם מהרחובות לפני השבת, ויש בהשלכתם על הקרקע פגיעה בחזות העיר בשבת המלכה. בנוסף, מדובר בגזילת כספי ציבור של סכומי הכסף ששולמו למנקים תמורת טיאוט הרחובות והצורך בהפעלתם שנית.

לאחר שהוברר שאין אלו תופעות חד-פעמיות, אלא הן נעשות למנהג קבוע ופסול, זימן הרב יעקב אשר, ראש העיר דיון בהשתתפות מר נתנאל נחום מנהל אגף התברואה, בו הוחלט על נקיטת מלוא חומרת הדין נגד מבצעי תופעה זו בעקבות הפגיעה שבה בפרט ובכלל, והטלת קנסות כספיים מירביים בדרך של תשלום קנס על כל עותק מודעה שהושלך לחוצות העיר.

כדי ללכוד את משליכי הניירות גוייסו לצורך זה עובדים ותושבים, שניאותו ליטול חלק בלכידת המשליכים, שיסיירו בכלי-רכב בלבוש אזרחי הן בכל שעות הלילה והן בשעות שלפני כניסת השבת או החג, ואכן, תופעות מסוג זה נעלמו לחלוטין לאורך השנה האחרונה.

ביום שישי האחרון גילו פקחי התברואה מדביק מודעות מסחריות, באופן פיראטי, על גבי לוחות מודעות עירוניים. המדביק, שנתבקש להזדהות, סירב לעשות זאת, ובעקבות כך, הגיעו למקום שוטרי יס"מ של מרחב דן שהחרימו את כל המודעות, ועל המדביק הוטל קנס של 430 ₪ על כל אחד מעשרת הלוחות בהם הוא הדביק באופן פיראטי, כך שהסכום הכולל של הקנס עמד על 4,300 ₪.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}