כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

חבר 'אתרא קדישא' ו'טוהר המחנה' - למנוחות

הוא היה חבר ב'אתרא קדישא' 40 שנה, וייסד את 'טוהר המחנה' • ידידו היה יבדלח"ט הרב דוד שמידל, והוא זכה להערכה בחצרות סאטמר • בגיל 72 נפטר הרב יוסף בנימין רובין זצ"ל - וכבוד גדול עשו לו במותו

חבר 'אתרא קדישא' ו'טוהר המחנה' - למנוחות
שי_קאהן

ירושלים של היישוב הישן איבדה היום (ו') את אחד מכלי חמדתה, מי שהיה דמות פעלתנית ומעוררת הערכה בשכבות הציבור הירושלמי. הרה"צ ר' יוסף בנימין רובין זצ"ל, מוותיקי העסקנים בירושלים ובעל השקפה קנאית צרופה, עלה לישיבה של מעלה.

הרב רובין היה אחד מראשי החץ במאבקיהם של בני היישוב הישן בירושלים על עצמאותם ועל שמירת הפרהסיה היהודית וטהרת הרחובות בעיר.

במשך למעלה מארבעים שנה חבר הנהלת 'אתרא קדישא', לצידו של היו"ר, הגר"ד שמידל. כמו כן היה המנוח בין מקימי 'הוועד למען טוהר המחנה'

הוא היה תלמיד חכם מופלג, ראש ישיבה רבות בשנים, והעמיד תלמידים רבים.

הרב רובין זכה להערכה רבה בקרב מנהיגי העדה החרדית וקהילות הקנאים בארץ ומחוצה לה. בין היתר, היה המנוח ידיד נפשו של האדמו"ר מסאטמאר (מוהרז"ל).

בן 72 היה הרב יוסף בנימין רובין בפטירתו.

הלוויתו, אשר התקיימה היום (ו') בשעה 2:00 בצהרים, יצאה מבית המדרש 'אוהל ישרים' בשכונת בית ישראל, שם למד והתפלל כל ימיו, ועברה דרך מרכז חסידי סאטמר במאה שערים - בית הכנסת 'אוהל רחל' ברחוב יואל.

בהלוויה השתתפו, גאב"ד ירושלים הגרי"ט וייס וחברי הביד"צ של העדה החרדית; הרבנים לבית בריסק, בניו של הגרי"ז, רבי דוד, רבי מאיר ורבי אברהם יהושע; האדמו"רים מתולדות אהרן ומשכנות הרועים, תלמידו, הגרח"צ טייטלבוים, רב חסידי סאטמר (מוהרז"ל) בירושלים, וכן רעו וידיד נפשו, הגר"ד שמידל, יו"ר אתרא קדישא.

לאחר מסע הלוויה רב משתתפים, הובא הרב יוסף בנימין רובין זצ"ל למנוחות, במרומי הר המנוחות שבשערי ירושלים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}