כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

המאבק: המשטרה מתעתעת, מאות באשקלון

במשטרה החליטו לתעתע במפגינים הזורמים לאשקלון, באמצעות פיזור דיס-אינפורמציה סביב מועד הפינוי • ממתחם מגודר בגדרות תיל ומאות שוטרים זורמים למקום • מ'סאטמר' בירושלים יוצאים אוטובוסים

נערכים להפגנה. צילום ארכיון
נערכים להפגנה. צילום ארכיון

שעת השין מתקרבת: בשעה 23:00 יעלו דחפורי רשות העתיקות על השטח הנמצא בסמיכות לבית החולים באשקלון, ויחלו בעבודת פינוי העצמות. בכך תגיעה לסיומה הסאגה ארוכת-הימים שקדמו לפינוי הקברים המתוקשרים ביותר בארץ.

כך נראתה נסיעת המפגינים לאשקלון

הטיימינג הסופי נקבע רק בצהרי יום שישי האחרון. רשות העתיקות, בראשו עומד שוקה דורפמן נתנו את התחושה כי הפינוי ייערך ביום ראשון בבוקר, מה שהרדים במעט את עסקני המאבק.

אמנם, 40 אברכים נשלחו עוד בערב השבת לשהות בסמוך למתחם, אך אלו היו רק מיעוט קטן שנועד ל'לאבטח' את המקום. ההרגשה הייתה כי מוצאי שבת יהיה זמן ההיערכות, וביום א' בשעות הבוקר יינתן האות ליציאת מאות המפגינים.

אלא שרשות העתיקות דפקה את התוכניות. טלפון שקיבלו החכי"ם החרדים הבהיר כי הפינוי ייערך כשעתיים לאחר צאת השבת. בשעה זו מתארגנים בשכונות החרדיות: מאה שערים ונחלה ומנוחה בבית שמש, מאות אברכים המתכוננים להעביר לילה לבן בסמוך לארכיאולוגים.

אלא ששם לא מצפה להם עבודה קלה: המשטרה הגיעה מיד עם צאת השבת (לאחר הבטחה שקויימה, לפיה לא יבואו כוחות במהלך השבת) בכוחות מתוגברים, ובשעה זו זורמים כוחות רבים לכיוון אשקלון. המתחם כולו מוקף בגדרות תייל, שהוכנו במקום מבעוד מועד, ונראה כי המאבק בפינוי נועד לכישלון.

בשעה זו, מוקמים בכניסה לאשקלון מחסומים שנועדו למנוע כניסת אברכים חרדים לעיר, והמשטרה מקווה כי עד לשעות הבוקר המבצע כולו יהיה מאחוריהם.

בדרשות השבת ביקשו רבנים מהעדה החרדית מהאברכים לצאת ולהפגין באשקלון כנגד פינוי הקברים. המשטרה נערכת לאלפי מפגינים, אך נראה כי מספרם הסופי לא יעלה על מאות בודדות. מי שמחפש טרמפ לאזור יכול לבוא לרחבת בית המדרש סאטמר, משם יוצאים בשעה זו מספר אוטובוסים לאזור המריבה.

ובינתיים, בשטח לא נראה כי הפינוי עומד להתבצע בשעות הקרובות. ההערכה היא כי הדיס-אינפורמציה סביב מועד הפינוי, יזומה על ידי משטרת ישראל, במטרה לתעתע בפגינים ולשבש את תוכניותיהם.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 32 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}