כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

כך נראתה נסיעת המפגינים לאשקלון

עשרות אברכים יצאו למתחם הקברים באשקלון, בכדי להקדים את פני הפינוי הצפוי מיד עם צאת השבת • המשטרה ערכה מעצרי מנע, המתחם גודר בגדירות תייל, ומאות שוטרים הובאו • הרוצה להפגין - ידרים

הפגנה במאה שערים. צילום ארכיון
הפגנה במאה שערים. צילום ארכיון

"במשטרה ציונית אין אנו מאמינים ובחוקותיהם אין אנו מתחשבים", שרו עשרות האברכים - שנסעו לעשות את השבת הקודמת למתן התורה, בסמיכות לבית החולים ברזילי באשקלון – באוטובוס הפרטי ששכרו לצורך הנסיעה.

האווירה באוטובוס הזכירה נסיעה למחנה קיץ שמח. בפעקלא'ך עמדו להם בקבוקי שתייה קרה, אבטיחים קרים, ועוד ועוד ממעדני השבת. רק חסר היה מדריך שיעמוד ברמקול ויסביר אלו פרחים אנו רואים לצד הדרך. אך מתחת לפני שיירי חבילות הממתקים שנושאים האברים, הנושאים למותר לציין, חותמת של בד"ץ העדה החרדית, האדמה רועדת. פרשת ברזילי מגיעה לנקודת השיא.

הצצדים, הלא הם: המשטרה ואנשי 'אתרא קדישא' נערכים במלא המרץ ליום הגדול. אמנם גדולי ישראל לא הכריזו על יציאה להפגנות, אך לא זוטות מעין אלו יטרידו את (חוסר) מנוחתם של המפגינים.

קבוצת האברכים הגיעו למקום בכדי לפקח שאנשי רשות העתיקות לא יבצעו מחטף בעיצומה של השבת, ויזיזו את העצמות. האברכים שישבתו השבת קיבלו שיחות מוטיבציה לקראת הקרב הקשה, במספר כינוסים, שחלקם סוקרו בהרחבה באתר 'בחדרי חרדים'. ערב יציאתם ישבו האברכים ותיכננו לפרוטרוט כיצד ינהגו אם וכאשר ינסו הארכיאולוגים לפנות את העצמות כבר בעיצומה של השבת.

במוצאי שבת אמורה להגיע התגבורת הרצינית. החבר'ה ממאה שערים שילכו להפגנות החימום מול חניון קרתא, צפויים להגיע 'מבושלים' להפגנות ברזילי, ואנשי בית שמש שלא זוכים להפגנות מידי שבת, ינסו להשלים פערים, על ידי הפגנות סוערות במתחם ברזילי. מה שייתן להם מרווח נשימה בעקבות חוסר ההפגנות בעיר בית שמש.

אלא שהמשטרה לא עוצמת עיניים לנוכח ההתארגנות של החברה מאתרא קדישא. מתחם בית החולים ברזילי הוקף כולו בגדרות תייל. ומאות שוטרים הגיעו עוד לפני השבת לאזור, בכדי לאבטח את מתחם הקברים.

הפינוי עצמו צפוי להתקיים מיד עם צאת השבת, בכדי לגרום לכמה שפחות מפגיניפ שיהיו בשטח, והמשטרה תביא עוד ועוד כוחות לקראת שעת השין. במשטרה לא חוסכים במאמצים בכדי למנוע הפגנות ענק, ובתקדים היסטורי מבצעת המשטרה בשעות אלו מעצרי מנע בקרב פעילים בולטים באתרא קדישא. בשעות האחרונות הגיעה המשטרה לביתו של לייבל דייטש, מפגין ידוע בהפגנות הקברים, וביקשה לעוצרו. דייטש שלא היה בבית באותה שעה, ניצל בנס.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}