כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

מה חיפש פלוצקר בבית הגרי"ג אידלשטיין?

פגישה בלתי שגרתית בבני-ברק: הפרשן הכלכלי הבכיר של 'ידיעות אחרונות', הגיע אל ביתו של ראש ישיבת פוניבז', הגאון רבי גרשון אדלשטיין • מדוע נערכה הפגישה ועל מה שוחחו? • הפרטים בפנים

הרבה חוזרים בתשובה. הגר"ש אדלשטיין. צילום: פוטו רב שפע
הרבה חוזרים בתשובה. הגר"ש אדלשטיין. צילום: פוטו רב שפע

מה חיפש הפרשן הכלכלי הבכיר של 'ידיעות אחרונות' בעיר בני-ברק?

אמש (ה') בשעת ערב מאוחרת, נערכה פגישה בלתי שגרתית בבני-ברק בין סבר פלוצקר מ'ידיעות אחרונות', לבין ראש ישיבת פוניבז', הגאון רבי גרשון אדלשטיין.

הפגישה, שנערכה על רקע גל ההסתה המתמשך נגד הציבור החרדי, ארכה למעלה מ-40 דקות, במהלכה העלה על פלוצקר את שאלותיו אודות הציבור החרדי. בין השאלות שהציג פלוצקר לראש הישיבה: מדוע הציבור החרדי אוהב לחיות בעוני? למה חרדים אשר אינם יושבים ולומדים אינם מתגייסים לצבא? ועוד.

במהלך השיחה המרתקת רשם פלוצקר בפנקסו את תשובותיו של ראש הישיבה, וככל הנראה יפרסם את הדברים בקרוב בעיתונו. פלוצקר סיפר לאחר סיום הפגישה לסובבים אותו, כי זו הייתה הפעם הראשונה שקיבל תשובות מלאות לגבי אורחות חייו של הציבור החרדי.

במהלך השיחה שאל פלוצקר את ראש הישיבה, האם חלה ירידה בציבור החילוני במובנים מסוימים? ראש הישיבה השיב כי לדעתו ההפך הוא הנכון - רבים מהציבור החילוני מתקרבים וחוזרים בתשובה, ורבים הארגונים אשר עוזרים להם לעשות את הדרך חזרה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}