כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

הקרב על ברזילי: עשרות ישבתו באשקלון

המלחמה בדרום תיפתח ביום א': עשרות פעילים יצאו לאשקלון, שם ישהו בשבת • "כשיתחילו החפירות, לא נבחל בשום דבר", אומר פעיל • רשות העתיקות והמשטרה נערכות למבצע ענק, "כמו בהתנתקות"

היחזרו המראות הללו על עצמן? כנראה שכן. הפגנות הקברים בכביש 6. צילום ארכיון: בחדרי חרדים
היחזרו המראות הללו על עצמן? כנראה שכן. הפגנות הקברים בכביש 6. צילום ארכיון: בחדרי חרדים

לאחר חודשים של קמפיין תקשורתי נרחב שהוביל להתקפלות ממשלתית מוחלטת, ולאחר תקופת דמדומים בה ניסתה הממשלה, בהידברות שקטה עם 'אתרא קדישא' להגיע להסכמים – כעת הגיעה המערכה לישורת האחרונה שלה: המלחמה מתחילה.

בהודעה שהוציא מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אייל גבאי, הוא הודיע כי מלאכת פינוי הקברים מהמתחם המיועד לבניית חדר המיון באשקלון, יחל כבר בימים הקרובים. מתי בימים הקרובים? את זה הוא לא הודיע, והוא ידע היטב מדוע.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי בעקבות מידע מבוסס שהגיע ולפיו מתכוונת רשות העתיקות להתחיל בעבודות כבר ביום ראשון הקרוב – בארגון 'אתרא קדישא' ובשלוחותיה בירושלים, החלו להיערך לקראת ימים סוערים של הפגנות אקטיביות.

"נעשה הכל, בכדי למנוע את חילול הקברים", אומר היום בצהריים פעיל ממאה שערים ל'בחדרי חרדים'. "הכל", הוא מבהיר, "זה כולל הכל. נשכב מתחת לגלגלי הדחפורים, נתעמת עם הארכיאולוגים ועם השוטרים במידה ויהיה צורך, ונילחם נגד הכוונה לפגוע בעצמות הקדמונים".

ל'בחדרי חרדים' נודע עוד, כי אוטובוס ובו עשרות אברכים המזוהים עם חוגי הקנאים בירושלים, יצאו היום (ה) בצהריים לעבר אשקלון, ובדעתם להעביר שם את השבת, על מנת להיות ערוכים לקראת העימותים שייפתחו עם תחילת העבודות.

"נהיה שם בקרבת מקום, ונעקוב אחרי כל תזוזה באתר הקברים", אומר פעיל בחפ"ק המיוחד שהוקם במאה שערים בירושלים, על מנת להוציא אל הפועל את המאבק האקטיבי.

ובינתיים, בצד השני של המתרס: בהנהלת רשות העתיקות מתכוונים לגייס ארכיאולוגים ופועלים מכל רחבי הארץ, על מנת שאלו ייטלו חלק במבצע המורכב של פינוי מאות קברים עתיקים, ופינוי העצמות אל מקום בטוח.

מנכ"ל רשות העתיקות, מר שוקה דורפמן, מבקש להבטיח כי הפינוי ייעשה בפרק הזמן קצר ככל הניתן – רצוי לא יותר מיום אחד – וזאת על מנת לחסוך מעימותים עם אנשי אתרא קדישא וחוגי הקנאים.

עם זאת, ברשות העתיקות מעריכים כי ההפגנות ותוכניות הפעולה המתגבשות בשעות אלו ב'אתרא קדישא', יקשו על מלאכת הפינוי, ועשויים להאריך באופן משמעותי ובלתי ניתן להערכה מראש, את משך זמן הוצאת העצמות ממקום משכבן.

אי לכך, ביקשה הנהלת רשות העתיקות את עזרת המשטרה, ול'בחדרי חרדים' נודע כי משטרת ישראל מגייסת בימים אלה מאות שוטרים, למבצע אבטחה המזכיר לגורמים רבים במשטרה את ההיערכות המשטרתית לפינוי גוש קטיף. "אנחנו עומדים לקראת מבצע כמו ההתנתקות", התבטא מפקד משטרה בשיחת תדרוך לשוטריו.

ייתכן וברגע האחרון יידחו העבודות למועד אחר, בכדי להסיח את דעתם של הקנאים. אולם כפי שזה נראה כעת, המלחמה האמיתית שתסעיר את המדינה, עומדת להיפתח בראשון הקרוב.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}