כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

נחתמה עיסקה: 'האם' לא תשב בכלא

חשיפת 'בחדרי חרדים' לפני 10 ימים על עסקת טיעון המתגבשת בין הפרקליטות לבין 'האם המרעיבה', הסתיימה בחתימה • המו"מ נכשל, עלה ונכשל, ולאחר שמיעת עדות הרופא - נחתמה העסקה

 האם היום בבית המשפט. פלאש 90
האם היום בבית המשפט. פלאש 90



שלוש שנים במעצר בית והרחקה מילדיה למשך התקופה – אלו עיקרי הסדר הטיעון עליו חתמו בצהרים (ה') פרקליטי "האם המרעיבה" ונציגי הפרקליטות וזאת לאחר שהאם הודתה בהתעללות בבנה ח' בן ה-3.

עתה נותר שבית המשפט המחוזי בירושלים, שם התקיים המשפט, יאשר את הסדר הטיעון. בנוסף נקבע כי האם תוכל להיפגש עם ילדיה בכפוף להסדרים שיחתמו, וכן שמשפחתה תהיה תחת פיקוח הדוק של רשויות הרווחה למשך חמש שנים.

בשעות הלילה, התפוצצה העסקה

שלב ההוכחות בפרשת האם המרעיבה נפתח הבוקר זאת לאחר שהאם המרעיבה דחתה את עסקת הטיעון שהציעו נציגי הפרקליטות. בבית המשפט החליטו להתעכב מספר דקות עם הדיון הראשון כדי לנסות לשכנע את האם לקבל את עסקת הטיעון.

אתמול בשעות הערב, עוד נראה היה כי מו"מ שהתקיים בין פרקליטיה לפרקליטות היה אמור להביא אותה אל מחוץ לבית הכלא בתנאים מגבילים, אך המשפט למרות הכל נפתח כרגיל.

כלי התקשורת עסקו בהרחבה בעסקת טיעון, שדבר קיומה נחשף לראשונה באתר 'בחדרי חרדים', אך נראה כי כמה שעות לאחר מכן התפוצץ המו"מ בין הפרקליטות לעורכי דינה, ונראה היה כי הצדדים הולכים לקראת משפט ארוך ומתיש.

אלא שהמגעים לעסקת טיעון נמשכו גם אחרי הרגע האחרון - במסדרונות בית המשפט. ד"ר מיכאל ויינטרוב תיאר מעל דוכן העדים את המצב הקשה אליו התדרדר הילד, ונראה שבכך זורז המהלך לחתימת הסדר הטיעון.

לאחר דקות ספורות קיבלו הצדדים את העסקה שהוצעה על ידי הפרקליטות, ובאם תאושר העסקה על ידי בית המשפט, הרי שניתן לומר שהפרשייה מאחורינו.

כאמור, לפי מתווה ההסדר, האם תשהה במעין מעצר בית במשך שלוש שנים, וכן תורחק מילדיה למשך חמש שנים, עם הסדרים ותנאים בהם תוכל לראות אותם. גם היא אמורה לעובר טיפול רפואי. לאחר שנתיים מתוך החמש, אם תעמוד בהסכם, האם תוכל להיפגש עם הילדים בביתם בפיקוח מלא לכמה שעות ביום.

עדות הרופא

ד"ר ויינטרוב, מנהל מחלקת המטולוגיה-ילדים בבית החולים הדסה עין כרם, העיד במשך כשעה על הסממנים שניכרו על הילד ח', אז בן 3, ועל התנהגותה של האם כלפי בנה, אותה כינה "פעולה אלימה". הילד עבר בדיקות רבות בניסיון לאבחן מה יש לו, פעולות שהיו כרוכות בסבל, כאב וסיכון - ובעצם מדובר היה בחיפוש מחלה שלא היה לה בסיס.

בכל פעם שהצוות הרפואי ניסה להאכיל את ח', סיפר הרופא הבכיר, האם היתה באה ומדווחת שהוא סובל מכאבים ואי אפשר להאכיל אותו. בשלב ההוא הצוות הרפואי עדיין האמין לה, כי "אתה לא רוצה לחשוב על האפשרות שההורה מחבל בילד".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 31 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}