כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

התלמידים התרגשו, הגר"ח דמע • תיעוד נדיר

קבוצת תלמידים מאשקלון הצליחה לרגש את הגר"ח קנייבסקי עד כדי דמעות • "אנו מבקשים לערוך סיום על הספר של הרב", אמרו • המעמד שלא יישכח • 'בחדרי חרדים' מגיש: סיקור ותמונות

התלמידים התרגשו, הגר"ח דמע • תיעוד נדיר

המחזה היה סוריאליסטי למדי: במרכז החדר, בסמוך לסטנדר הרעוע והדהוי, יושב הגר"ח קנייבסקי, כשדמעות נדירות של התרגשות זורמות מעיניו. מסביבו עומדת קבוצה של תלמידי ישיבות עם תום יהודי טהור, אך כאלה שלא היו מתקבלים לפוניבז' או לחברון. הם נרגשים לא פחות, וכמעט לכל אחד מהם יש מכשיר סלולרי או מצלמה דיגיטלית, באמצעותו הם מתעדים את המחזה הנאדר בקודש.

לפעמים נדמה, כי סלון הבית הקטן, הישן והמפורסם, הממוקם בפאתי רחוב רשב"ם בבני ברק, כבר ראה הכל. ואז מגיע התמונה החדשה או הדיווח העדכני, ומצליח שוב להפתיע.

אולם דומה כי סלון הבית, שכבר ראה מעמדים מרטיטים של פתיחת 'היין המיוחד' עבור קופת העיר, וכבר היה עד לביקורים שגרמו לסערה ולהפתעה – עוד לא חווה מעמד כה ייחודי כמו זה שתרחש בו בתחילת השבוע, בשעת ליל מתקדמת למדי, זמן לא רב לפני זמן הליכתו לנוח של הגר"ח קנייבסקי, מי שיחד עם רעייתו הרבנית מהווים את הסיבה לכך שהבית הזה הוא תל תלפיות.

הכל החל כאשר בביתו של הגאון רבי חיים קנייבסקי, ברחוב רשב"ם בבני ברק, הופיעה קבוצה של נערים צעירים מאשקלון, המתחזקים בתקופה האחרונה בתורה ובמצוות.

המחזה לכשלעצמו אינו חידוש, בכל יום מגיעות קבוצות מכל רחבי הארץ והעולם. אלא שהפעם היתה בפיהם בקשה מיוחדת, שלטענתם יועדה לאזנו של הגר"ח.

רבי חיים, קיבלם במאור פנים, שמע את אשר ליבם ובירכם בחמימות, כי יזכו להצלחה, ברכה וסייעתא דשמיא.

אולם הצעירים לא הסתפקו בזאת. לאחר שסיימו לקבל את ברכתו האישית של הגר"ח, פתח אחד מרבותיהם וסח לפני הגר"ח את בקשתם האישית של בני החבורה.

"ברצונם לערוך כעת בהשתתפות הרב סיום על הספר "אורחות יושר", הסביר הרב. ('אורחות יושר', הוא ספר המוסר היחיד שהוציא הגר"ח קנייבסקי, לפני שנים רבות, ספר שנלמד בשקיקה על-ידי מבקשי תורה ונמכר בעשרות אלפי עותקים - י'כ').

הגר"ח, שלדברי מקורביו הופתע לשמע הבקשה הלא רגילה, שמע מהצעירים כי לפני כשנה הם החלו ללמוד את הספר יחד עם המדריך שלהם, וכעת הם סיימו את כולו, ומבקשים לערוך סיום כדת וכדין.

הגר"ח התרגש מאד לשמע הדברים, ומיד התיישב איתם למעמד הסיום. רבה של הקבוצה קם, קרא את הקטע האחרון בספר.

"הדרן עלך ארחות יושר ודעתן עליך", אמרו כל הצעירים, ועיני רבי חיים התמלאו בדמעות.

לא די היה בזאת. הצעירים לא נחו, עד אשר נאמר קדיש, כמו בכל סיום רגיל. לאחר הסיום, ישב הגר"ח עם הנערים במשך כחצי שעה, שתה איתם 'לחיים', ודיבר איתם אודות החשיבות של ההתחזקות בתורה, במצוות ובמידות.

הגאון רבי חיים קנייבסקי, הוסיף והבהיר בפני הצעירים כי כל מה שכתוב בספר, "אינם חידושים שלי, זה הכל כתוב בגמרא".

הנערים, שחוו חיזוק והתעוררות במעמד הנדיר, הבטיחו לרב שבעזרת השם, בעוד שנה, כשיסיימו שוב את הספר, הם ישמחו לשוב ולרגש שוב את הגר"ח.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}