כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

המו"ל של משפחה התראיין ל'בקהילה'

גל ההסתה חסר התקדים נגד ההחרדים, הביא את העיתונות לעסוק בנושא בהרחבה • בפרויקט שערך 'בקהילה' רואיינו 2 המו"לים של העיתונים השכנים: נויבך וקוניק - המו"לים של משפחה וקו עיתונות דתית

שער עיתון בקהילה
שער עיתון בקהילה

גל ההסתה האנטי-חרדי מתפשט כמחלה ממארת בכלי התקשורת השונים, ושולחת גרורות גם לנציגי הציבור החילונים העושים ככל יכולתם לתפוס כותרת מזדמנת.

כל פרח עיתונות מתחיל לומד כבר בשיעור הראשון בקורס לתקשורת, על הקלף הסודי המנצח, שתמיד-תמיד יתפוס כותרת משמעותית, ויזכה את הכתב בתהילה רגעית. 'הכה את החרדים ועשית את היומית', נאמר בקורס. כללי האתיקה אולי לא תמיד מיושמים כהלכה, התחביר לא תמיד משהו, אבל כלל אחד נחרת בליבות הכתבים המתחילים: תכה חרדים, וכמה שיותר חזק.

העיתונות החרדית עוסקת השבוע בהרחבה בנושא ההסתה האנטי חרדי, שעלה כמה אוקטאבות בשבועות האחרונים. רמת ההסתה וליבוי אש השנאה, עלו לדרגות לא מוכרות, גם לשונאי חרדים ותיקים. "החילונים יברחו מהארץ", אמר השבוע פרופ' נחשב באחד מתוכניות האקטואליה. לא פחות.

השבועון החרדי 'בקהילה' ערך פגם פרויקט מיוחד בו הוא מנתח את הסיבות להסתה, מצטט בכירים מהתקשורת המסבירים ממה היא נובעת, ובעיקר מפרגן למו"לים מהדלת ממול. בפרויקט המיוחד ראיין העיתון את המו"לים החילונים של השבועונים – 'משפחה' ו'קו עיתונות דתית'.

המו"לים, אריאל קוניק ואמנון נויבך, מתייחסים לראשונה לתחושה שלהם כמעסיקים וכידידים אישים של חרדים רבים לנוכח ההסתה. בראיון, הסבירו השניים כיצד לדעתם יש להתמודד עם גל ההסתה, והעניקו מספר טיפים לציבור החרדי, כיצד ניתן להפחית את עוצמת הרעש.

במסגרת הפרויקט, התראיין גם מו"ל עיתון 'בקהילה', שמואל מאיר הירשמן, שפרש את משנתו ההסברתית. המשנה - אם ניתן לשפוט על פי קריאה ראשונית – סדורה היטב על פיו.

וכך, דווקא הראיון הראשון של המו"לים בעיתונות החרדית, ניתן דווקא לעיתון המתחרה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}