כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

"ספרדג'וקיות? התפרצות וולקנית"

נציגי החינוך העצמאי מגיבים לתצהיר הקשה של הספרדים, בו התלוננו על גזענות קשה ואפליה: "אין הפרדה על רקע עדתי. הכל מסיבות רוחניות - מי שתקבל את התקנון, תכנס למגמה החסידית"

נציגי הצדדים בבית המשפט
נציגי הצדדים בבית המשפט

התצהיר של הבנות הספרדיות בעמנואל עורר סערה תקשורתית רבתי, וכעת מתכבדים הנתבעים בפרשת האפליה וההפרדה בבית הספר בעיר להשיב בתשובות משלהם לטענות הקשות.

עמנואל: "האשכנזיות כינו אותן ספרדג'וקיות"

כך העידה אחת התלמידות בתצהיר: "הרגשתי יחס מפלה בין התלמידות הספרדיות לתלמידות האשכנזיות, אשר קיבלו יחס מועדף מהמורות. פעם נשאלתי על ידי המורה האם הוריי ואני מצחצחים את השיניים בבוקר. במקרה אחר, ישבתי ליד תלמידה אשכנזית. אבל היא לא רצתה לשבת על ידי בגלל שלטענתה, אני מסריחה".

בתשובה אומרים נציגי 'בית יעקב' באמצעות עורך דינם אריה הולצר, כי אין מדובר על אפליה עדתית אלא בהבדלים מהותיים הנוגעים להנהגות הזרם החסידי, בהם הקפדה על ענייני צניעות.

נציגי החינוך העצמאי מטיחים בנציג העותרים, יואב ללום, אשמה של חוסר תום לב, בכך שניסו לעקר כל ניסיון למשא ומתן בדרישתם להציב תקנון אחד ומגמה אחת בבית הספר, תוך בקשה לדון בעיקרי התקנון ובחינה אילו מההקפדות מקובלו עליהם ואלו לא.

"במצב הנוכחי קיימות עשרות תלמידות בבית הספר אשר רבני והורי הבנות החסידיות לא יאותו ללימודים משותפים עמם וזאת משיקולים רוחניים ורוחניים בלבד, היעלה על הדעת שעשרות תלמידות אלו יסולקו מבית הספר?!", שואל עורך הדין.

עוד נאמר כי נכון לשבוע האחרון, "לא התקיימה כל הפרדה פורמלית בין שני אגפי בית הספר... הפרוזדורים אינם מופרדים והבנות מסתובבות יחד, חדר המורים משותף... המדובר בהפרדה אך ורק משיקולים חינוכיים של ממש. כיום, הרי שבהתאם להוראות פסק הדין, מתקיימת ההפרדה ללא כל סממנים של אפליה על רקע עדתי".

עורך הדין חותם את התצהיר באמירה כי "גם מחוץ לכתלי בית המשפט הביעו הורי המגמה החסידית את הסכמתם לכך שכל הורה שיבחר בכך יהא רשאי לבקש להכניס את ביתו למגמה החסידית, תוך התחייבות לתקנון שנקבע לה וציות להוראותיו ואף הסכימו, בשלבי מו"מ בלתי פורמליים שהתנהלו מטעם הצדדים על זהות האישיות התורנית שתכריע במקרי גבול של חילוקי דעות".

את התיאורים הקשים של גילויי הגזענות בבית הספר, מגדיר עורך הדין כ"אירועים שלא ניתן לתארם אלא כהתפרצות וולקנית שיצאה מתוך קרקע המקום ועלתה מתוך השטח", בעקבות כשלון הנסיונות לקיים במקום לימודים משותפים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}