כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

"הישיבות לא כלכליות? קודם תטפלו בקיבוצים ובהתנחלויות"

יו"ר וועדת הכספים, ח"כ משה גפני תוקף בחריפות את מבקרי תמיכת המדינה בישיבות: "גם הסדר הקיבוצים והתמיכה בהתנחלויות אינם כלכליים" • "אם הולכים על מה כלכלי ומה לא, למעלה מ60% מהתקציב הוא לא כלכלי"

"הסדר הקיבוצים עולה מיליארדים למדינה". משה גפני. צילום: אלי לובין
"הסדר הקיבוצים עולה מיליארדים למדינה". משה גפני. צילום: אלי לובין

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני תקף הבוקר בחריפות, במהלך ישיבה של ועדת הכספים, את מבקרי תמיכת המדינה בישיבות, הטוענים כי תפוקת הישיבות איננה כלכלית.

גפני אמר, כי בכוונתו לבדוק בתקציב המדינה איזו הוצאה ממשלתית מייצרת כסף ומה לא. "אם הולכים על מה כלכלי ומה לא, למעלה מ60% מהתקציב הוא לא כלכלי".

גפני המשיך ושאל: "הסדר הקיבוצים עולה מיליארדים למדינה, האם הוא כלכלי? ההשקעה העצומה בהתנחלויות האם היא כלכלית? או לחילופין ההשקעה שמסבסדת בהיקף דרמטי את החקלאות היא כלכלית? החקלאות, ההתנחלויות והקיבוצים, כמו גם ההשקעה באזורי הפיתוח לא תורמים לכלכלה.

"הוויכוח בנושאים אלה הוא אידיאולוגי, בדיוק כמו ההשקעה בתרבות. שיעורי האזרחות והציונות זה אידיאולוגיה. אני חולק מכל וכל רק על הטענה שמה שהוא כלכלי ייכלל בתקציב המדינה. את הנושא הזה צריך להוריד מסדר היום הציבורי. אני מתכוון לזמן מומחים שיבהירו נקודה זאת ואצטט סעיפים מספר התקציב".

גפני אמר את הדברים גם לאור הנתונים המצביעים שפורסמו לאחרונה על השיעור הגבוה של הלא מועסקים במגזר החרדי. "אני טוען ואחזור ואטען כי המדינה עושה שקר בנפשה כשהיא רוצה לשלב את החרדים במעגל העבודה", אמר.,
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}