כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

המשבר בגוש היורו: חשש מהמשך הירידות בבורסה בתל אביב

יום המסחר בבוסה בתל אביב, נפתח על רקע חששות המשקיעים מהמשך הירידות, שמחקו אמש את כל העליות במדדים מתחילת השנה • באתנה גלש המשבר לפסים אלימים • שער היורו צונח

המשבר בגוש היורו: חשש מהמשך הירידות בבורסה בתל אביב

מתח בבורסה בתל אביב: לאחר הירידות החדות אמש שמחקו את העליות שרשמה הבורסה מאז תחילת השנה, חוששים הסוחרים כי הרע מכל עוד לפנינו.

הירידות החדות בבורסה בתל אביב, באו על רקע המשבר המתמשך בכלכלת יוון, והחשש ליציבותן הפיננסית של מדינות נוספות בגוש היורו, כספרד פורטוגל ואף איטליה.

עם סיום המסחר אמש, הראו כל המדדים, ירידה ניכרת : מדד תל אביב 25 נחלש ב-1.8% לרמה של 1,133.4 ומדד תל אביב 100 ירד ב-2.1% ל-1062.3 נקודות.

הבורסה הישראלית לא לבד בגל הירידות, והיא למעשה מצטרפת לבורסות העולם שצנחו אמש בשיעורים חדים. מלבד בורסות אירופה שנסגרו בשפל של חודשיים, גם בוול סטריט נחתם המסחר במגמה שלילית, על רקע המשבר האירופאי ונתוני מקרו לא מעודדים: דאו ג'ונס ירד ב-0.6% ל-10,867 נקודות, נאסד"ק איבד 0.9% ל-2,402 נקודות ו-S&P 500 החסיר 0.7% ל-1,166 נקודות.

סופו של המשבר לא נראה באופק, כאשר גם האישור הרשמי לתוכנית החילוץ האירופאית ליוון האמור להתקבל מחר, לא מצליח כרגע, לגרום לשינוי במגמת השווקים.

המשבר בגוש היורו, הוביל את שערו של המטבע לצניחה חדה בל העולם, כשבישראל הגיע השער אתמול לרמה של 4.83 שקלים ליורו.

ביוון עצמה, גלש אתמול (ד) המשבר, לשפל נוסף, עם מותם של שלושה אנשים בבנק באתונה שהוצת על ידי מפגינים הזועמים על תוכנית הקיצוץ המתגבשת. תוכנית אותה הציבו המדינות החברות בגוש היורו כתנאי לחבילת הסיוע למדינה.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}