כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

מוכן - הורים בעמנואל: "האשכנזיות כינו אותן ספרדג'וקיות"

במסגרת תצהירים שהוגשו לבג"ץ נחשפו תיאורים של גזענות עדתית. אחת האמהות כותבת: "הנורא מכל הוא שהן נהגו ללעוג לבנותיי בכינויים גזעניים אל מול עיניהן של המורות"

  • כ"ו אייר התש"ע
אחד הדיונים בבג"ץ בפרשת עמנואל
אחד הדיונים בבג"ץ בפרשת עמנואל

"בנותיי סיפרו לי כי החברות שהיו להן ממגמה האשכנזית החלו ללעוג להן ולהתעלל בהן לאחר ההפרדה‭,"‬ כך סיפרה אחת האמהות הספרדיות מעמנואל בתצהיר שהוגש היום לבג"ץ, מטעם ההורים העותרים הנאבקים נגד ההפרדה בבית הספר ביישוב.

"האשכנזיות לא רצו להתקרב אליהן וכינו אותן 'ספרדג'וקיות'‭,‬ ממשיכה האם, "הנורא מכל הוא שהן נהגו ללעוג לבנותיי בכינויים גזעניים אל מול עיניהן של המורות ואלו לא עשו דבר למנוע זאת‭."‬

בעתירה שהוגשה מובאים גם הצהרות מפיהן של תלמידות בבית הספר. התצהירים הוגשו לאחר כשלון המשא ומתן בין הצדדים להשגת הסדר שיאפשר לימודים משותפים בבית הספר.

בת המציינת בתצהיר כי היא בעלת מראה מזרחי, מתארת תיאורים קשים: "הרגשתי יחס מפלה בין התלמידות המזרחיות לתלמידות האשכנזיות, אשר קיבלו יחס מועדף מהמורות,‬ והיו הרבה ריבים על רקע עדתי. פעם נשאלתי על ידי המורה אם הוריי ואני מצחצחים את השיניים בבוקר.

במקרה אחר, ישבתי ליד תלמידה אשכנזית. אבל היא לא רצתה לשבת על ידי בגלל שלטענתה, אני מסריחה. המורה כלל לא נזפה בה, אלא נענתה לבקשתה לעבור מקום במהירות והעבירה אותה ליד תלמידה ממוצא אש־ כנזי. מאוד נפגעתי מכך‭."‬

"התלמידות האשכנזיות שינו את יחסן כלפינו, המזרחיות, התייחסו אלינו בזלזול ולא רצו כל קשר איתנו ולגלגו עלינו. בעקבות ההפרדה הגזענית, חשתי תחושות קשות ביותר. הסתובבתי בהרגשה ששונאים אותי ולא הבנתי מדוע. הרגשתי שאני "הרעה‭,"‬ שאני לא בסדר, הרגשתי אשמה, מושפלת ושנואה. במקום שאלמד בבית הספר מהם ערכים למדתי מהי שנאה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}