כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

לאחר שעתיים: גופת הילד הועברה לקבורה

אסון: ילד נמצא במיטתו כשהוא מחוסר הכרה, ןלאחר פעולות החייאה - נקבע מותו• עשרות התקהלו במטרה למנוע נתיחת גופתו • לאחר קרב שכלל עצורים ופצועים - גופתו הובאה לקבורה • תמונות

ההפגנה במקום, צילום יוסי גליק,חדשות 24
ההפגנה במקום, צילום יוסי גליק,חדשות 24

אסון בבית שמש: ילד בן 9 נמצא הבוקר (ה) במיטתו כשהוא מחוסר הכרה ואינו נושם. צוות טיפול נמרץ של מד"א, שהוזעק על ידי בני המשפחה אל ביתם ברחוב בן איש חי ברמת בית שמש, ביצע בו החייאה ממושכת, שבסיומה נאלץ רופא לקבוע את מותו.

הרקע לאסון עדיין לא ברור.

הילד נמצא במיטתו כשהוא לא מגיב וללא דופק ונשימה", סיפר לכלי התקשורת, איליה דובנר, דובר מד"א ירושלים. "הילד היה בריא בדרך כלל. הוא פשוט הלך לישון ולא התעורר. טיפלנו בו במיטתו, חיפשנו ולא מצאנו שום דבר", לדברי דובנר העניין הועבר לחקירת המשטרה, בנוהל רגיל במקרים כאלו.

בשעות הבוקר התקהלו מאות חרדים סביב ביתו של הילד. זאת במטרה למנוע את נתיחת גופתו. המתקהלים מתעמתים עם כוחות גדולים של משטרה שהגיעו למקום על מנת לפנות את גופת הילד. לטענת המפגינים, שוטר תקף אחד מהם.

מהמשטרה נמסר כי לא נמצאו על הילד סימני אלימות ולא נראה שסיבת מותו היא פלילית, אולם יש לבחון כעת את עברו הרפואי של הילד על מנת לקבוע האם קיים צורך בעריכת נתיחה.

במהלך העימותים, נפצע שוטר באורח בינוני בעימות מול ההמון החרדי במקום וכוחות גדולים של משטרה זרמו למקום. המשטרה משתמשת בתרסיס פלפל לפיזור המתקהלים.

המפגינים ניקבו את צמיגי ניידות המשטרה והמכונית של חברה קדישא במקום. שני מפגינים נעצרו. גם המפגינים, מצדם, טוענים כי שוטר היכה אחד מהם.

למקום הגיע ראש העיר, משה אבוטבול, בניסיון להרגיע את הרוחות, אולם לפי שעה, כל נסיונותיו עולים בתוהו אל מול ההמון הנזעם הנחוש בדעתו למנוע את פינויה של הגופה.

במקביל לאירועים בבית שמש, התפתחו גם בירושלים הפגנות של תושבים. מאות מפגינים שרפו פחי זבל באזור "כיכר השבת", ובמשטרה דיווחו כי כל הרחובות המובילים לאזור נסגרו לתנועוה. כוחות גדולים זרמו למקום כדי לפזר את המפגינים, וכעבור זמן מה נפתחה הכיכר לתנועה מחדש.


רק כעבור יותר משעתיים של מהומות הוצאה הגופה מהמקום, בתיווכם של אנשי זק"א וראש העיר בית שמש משה אבוטבול, לאחר שרופא מומחה שבדק אותה בדיקה חיצונית קבע שסיבת המוות היא טבעית, ואין צורך בנתיחה שלאחר המוות.








תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 40 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}