כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

חרדית תובעת מנעמי רגן 2.5 מליון ש"ח

סוזי רוזנגרטן, חסידת באבוב בבני-ברק, תובעת מהסופרת נעמי רגן 2.5 מיליון שקלים • טוענת: קטעים שלמים מ'עקדת תמר' הם מספר שכתבתי • זו תביעה שלישית נגד רגן על גניבה ספרותית

חרדית תובעת מנעמי רגן 2.5 מליון ש"ח
אתר בתי המשפט

סוזי רוזנגרטן, סופרת חרדית בת 78, חסידת באבוב בבני ברק, תובעת מהסופרת נעמי רגן ומהוצאת כתר 2.5 מיליון שקלים. רוזנגרטן, ילידת ארצות הברית, שעלתה לארץ בשנת 1969 עם בעלה ועשרת ילדיה, טוענת כי רגן שילבה בספרה 'עקדת תמר' סיפור אותו כתבה רוזנגרטן ב־‭.1991‬ כך מדווח העיתון 'מעריב'.

"רגן גזלה את סיפור השידוך האמיתי של בני‭,"‬ טענה רוזנגרטן בכתב התביעה באמצעות עו"ד גלעד קורינאלדי, מומחה לזכויות יוצרים.

רוזנגרטן חיברה לפני 19 שנים את הסיפור 'שידוך משמים' באנגלית, וציינה כי מדובר בסיפור אישי משפחתי שנכתב בסגנון ובביטויים ייחודיים. "הסיפור הזה שולב כפרק כמעט בשלמותו בספרה רב־המכר 'עקדת תמר‭,"'‬ האשימה רוזנגרטן את רגן.

טרם הוגש כתב הגנה מצד רגן לתביעה זו, ואולם הסופרת הידועה, שספריה התפרסמו בארץ ובחו"ל, דחתה עד כה את כל הטענות נגדה על גניבה ספרותית כביכול.

נגד רגן, תושבת ירושלים, מתנהלות כבר שתי תביעות על הפרת זכויות יוצרים וגניבה ספרותית בבית המשפט המחוזי בירושלים. התביעות הוגשו על ידי הסופרות מיכל טל ושרה שפירו, בטענה כי רגן עשתה שימוש בחומרים שאינם שלה בספריה.

הסערה הספרותית התפתחה כ"אירוע מתגלגל‭,"‬ ואם נתחיל מהסוף זה נראה כך: הסופרת רוזנגרטן הגישה את תביעתה לאחר ששמעה על שתי קודמותיה; ואילו שפירו הגישה בזמנו את תביעתה נגד רגן לאחר שהתברר לה שמיכל טל כבר תבעה אותה על מקרה דומה.

רגן הגישה כתבי הגנה לשתי התביעות הראשונות באמצעות עו"ד תמיר גליק, והכחישה בתוקף את הטענות נגדה. לדבריה, לא היה כל פסול בכתיבתה ומדובר ב"המצאות פרועות, דמיוניות וזדוניות‭."‬ היא גם האשימה חוגים מסוימים - חרדים - המתקנאים בהצלחתה.

קישורים:
מקור: מעריב
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}