כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

הגרא"ד לוין יהיה הבורר - ללום הועף מהמו"מ

רגע לפני שחוזרים לבג"ץ - מתגבשת פשרה בעמנואל: הגרא"ד לוין יחליט מי תתקבל ללימודים • המגעים מול הגר"י יוסף - יואב ללום בחוץ • האדמו"ר מסלונים לחסידיו: אם ייכשלו המגעים - תעזבו העיר • חשיפה

פתחו ערוץ מול הגר"י יוסף. נציגי ההורים בעמנואל בבית המשפט העליון. צילום: מנחם הלוי
פתחו ערוץ מול הגר"י יוסף. נציגי ההורים בעמנואל בבית המשפט העליון. צילום: מנחם הלוי



רגע לפני ששני הצדדים הניצים בעמנואל, קרי - ההורים והחינוך העצמאי מצד אחד ויואב ללום וההורים הספרדים מצד שני, אמורים להתייצב בבג"ץ - מסתמנת פריצת-דרך שייתכן ותוביל לקראת הפשרה המיוחלת, ותסדיר את המחלוקת מחוץ לכותלי בית המשפט.

לאחר מספר פגישות בין הצדדים, שהתפוצצו בקול רעש גדול - פעילות שקטה שנעשתה במטרה לתווך בין הצדדים, תוביל ככל הנראה - אם לא תיכשל ברגע האחרון - לסיום הסאגה ולחתימת הצדדים על פשרה, כהמלצת בית המשפט העליון.

כפי שנחשף לראשונה באתר 'בחדרי חרדים', סלע המחלוקת בין הצדדים, מיד כאשר התיישבו לדיונים בהוראת בית המשפט העליון - היתה שאלת זהותם של הרבנים שיישבו בוועדה שתקבע איזו בת ראויה להתקבל לבית הספר.

יואב ללום ביקש כי רבו, הגאון רבי יעקב יוסף, יהיה הבורר היחיד, וכי הוא בלבד יחליט. יצויין, שלטענת ללום, הגר"י יוסף הוא שמדרבן אותו בהגשת העתירה ובמלחמתו נגד החינוך העצמאי.

בקשה זו לא התקבלה על-ידי נציגי ההורים, שביקשו לכל הפחות להרכיב ועדה עם עוד שני רבנים. השמות שעלו היו של הרב מאיר קסלר רבהעיר מודיעין עלית, והרב ברלב, רב היישוב עמנואל. על שמו של האחרון לא הסכים ללום לשמוכ, שכן הוא נמצא בצד ההורים האשכנזים.

לאחר שעות של משא ומתן כושל, התפוצץ הדיון, למרות ששופטי העליון אמרו כי ישמחו לקבל את הפשרה המוסכמת כבר בשעות הקרובות. עם זאת, הצדדים הבטיחו להיפגש שוב.

ביום שני נפגשו הצדדים שוב באגף הפרקליטות שבמשרד המשפטים בירושלים - וגם פגישה זו התפוצצה בקול רעש גדול, ופוזרה ללא תוצאות.

הצדדים הכינו את עצמם לקראת הגשת תצהירים לבית המשפט, בו יבהירו כי לא הצליחו להגיע לעמק השווה, תוך שכל צד יתקוף את הצד השני ויאשימו בתקיעת מקלות בגלגלי הפשרה.

את התצהירים אמורים היו הצדדים להגיש לבג"ץ היום (ה') בבוקר.

הגר"י יוסף נוטה לקבל את הפשרה

אלא שפעילות שקטה שנערכה לאורך יום האתמול (ד'), תביא ככל הנראה לפריצת דרך, ואולי תסיים את הסאגה מחוץ לכותלי בית המשפט.

המדובר הוא במינויו של הגאון רבי אברהם דב לוין, רב פוסק בירושלים, לתפקיד הבורר שיקבע האם לקבל או לא לקבל בנות לבית הספר, במידה ותתעורר מחלוקת.

דמותו של הרב המוצע, מקובלת על דעת שני הצדדים, ואם לא יתערב שוב השטן – הרי שייתכן מאוד כי הקץ הטוב לפרשייה העכורה, קרב ובא.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי דמותו של הרב לווין מקובלת על כל הצדדים, עקב היותו ניטראלי בנושא.

עוד נודע ל'בחדרי חרדים', כי המשא ומתן סביב פשרה זו, מתנהל על-ידי ההורים מחסידות סלונים והחינוך העצמאי - מול הגאון רבי יעקב יוסף בלבד, כשמולו נפתח לראשונה ערוץ נדיר ופתוח - בעוד יואב ללום הוזז הצידה ואינו שותף למהלכים. הגר"י יוסף נוטה לקבל את הפשרה.

עוד נודע ל'בחדרי חרדים', כי חסידי סלונים בעיר עמנואל קיבלו הוראה מרבם, כי במידה והפשרה לא תתקבל, ובית המשפט יכפה איחוד מגמות מוחלט - יעזבו כל החסידים את העיר המצולקת.

לעומת זאת, אם תושג פרשה מקובלת - ישנן 40 משפחות מחסידות סלונים המתכוונות להשתקע בעיר ולחזקה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}