כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

נקמת ספייס: אברך חשוד נעצר בנתב"ג

כבר שנתיים מחפשת המשטרה את א.ג, החשוד בתקיפת החנות 'ספייס' בככר השבת • אמש, כששב לארץ, נעצר והבוקר הוארך מעצרו • פרקליטו ל'בחדרי חרדים': "הוא הקורבן. הוא הוכה באזור החנות"

תזכורת: שמואל וייספיש, אחד המפגינים,  נעצר לפני כשנתיים בפרשת גרינטק
תזכורת: שמואל וייספיש, אחד המפגינים, נעצר לפני כשנתיים בפרשת גרינטק

שנתיים אחרי האלימות הקשה בחנות 'ספייס' הממוקמת בכיכר השבת בירושלים, פרשה שהסעירה את התקשורת, הסיפור חוזר היום (ה') בקול רעש גדול לכותרות.

אמש נעצר בנתב"ג אברך חרדי, א.ג, שלטענת המשטרה חשוד בתקיפת בעל החנות, ובאיומים עליו באותה תקופה.

החנות מכרה מוצרים שלא התאימו, לדעת התוקפים, לרוח השכונה החרדית ולתושביה. וכך, קבוצת מפגינים החלה במסע איומים ואלימות כנגד בעלי החנות, עד שיום אחד עלתה החנות באש. היו שטענו שבעל החנות שרף אותה בעצמו, כדי לקבל כספים מהביטוח, אך לכולם היה ברור מי הם שהציתו את החנות.

באותה תקופה הוכה בעל החנות על-ידי גורמים קיצוניים בשכונה, ונאלץ לעבור בעקבות כך ניתוח קשה באף ובדיקות רפואיות. בסמוך לאותו מקרה, נעצר אברך חרדי שבימים אלו מסיים בית המשפט את הדיונים בעניינו, ובשבועות הקרובים יוכרע גזר דינו בפרשה.

אמש, שנתיים אחרי המקרה, הגיעו שוטרים ממשטרת ישראל אל שדה התעופה בן גוריון, כדי לעצור אברך חרדי, א' ג', חסיד ברסלב, שחזר מחו"ל, בטענה כי הוא חשוד בתקיפת בעל החנות ובאיומים נגדו, כששיתף פעולה יחד עם האברך שנעצר לפני שנתיים, בעוד הוא הוכרז כ"נמלט" בשנתיים שחלפו מאז.

הבוקר הגיעה המשטרה יחד עם האברך העצור לבית המשפט המחוזי בירושלים, שם טענה המשטרה כי היא מבקשת להאריך את מעצרו בגלל שלוש סיבות: מסוכנות לציבור, חשש שיימלט מהארץ, ושיבוש הליכי חקירה.

עו"ד יאיר נהוראי, שמייצג את האברך, אמר ל'בחדרי חרדים': "שלושת הסיבות שהמשטרה הציגה היום בבית המשפט מגוחכות במקרה זה. איך האברך העצור מסוכן כשחברו, עמו שיתף איתו פעולה לטענת המשטרה, מסתובב כעת בחוץ? איך הוא יכול להימלט מהארץ כשהוא יודע כעת כי הוא
מוזמן לחקירה מה שעד עכשיו כלל לא ידע?! ואיך ישבש הליכי חקירה? הרי אין לו אפשרות
כי כל העדויות בפרשייה ניתנו כבר במהלך השנתיים האחרונות".

החלטת בית המשפט היתה לתת למשטרה חצי מהזמן שביקשה להארכת מעצרו של האברך, והוא יישאר במעצר עד יום שני הקרוב, אז יתקיים דיון נוסף בעניינו.

בתוך כך, עקב מעצרו של האברך אמש הפגינו הבוקר עשרות אנשים, תושבי שכונת מאה שערים, מול החנות וניסו ליצור תעמולה במקום.

עו"ד נהוראי מוסיף ואומר: "האברך כופר בכל האישומים שמייחסים לו. לטענתו, הוא זה שהוכה. אנחנו נערכים לקראת דיון בבית המשפט המחוזי ביום שני אחרי סיום מעצרו".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}