כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

יורה יורה: ראש ישיבה חשוד שירה בתלמידו

המשטרה עצרה ראש ישיבה מירושלים, שהואשם בעבר בעבירות פליליות, בחשד שירה על תלמידו, לאחר שזה המשיך במעשי הפלילים • הרב מכחיש כל קשר, אך המשטרה טוענת: בידינו ראיות מוצקות • ויש וידאו

הרב היורה
הרב היורה

הותר לפרסום: חוקרי מפלג התשאול ביחידה המרכזית של המשטרה עצרו בימים האחרונים רב ידוע, ראש ישיבה במרכז ירושלים, בחשד כי ירה ופצע את אחד מתלמידיו בחודש ינואר השנה. הרקע לירי, טוענים במשטרה: סכסוך אישי שהתגלע בין השניים.

מחקירת המשטרה עולה כי ביום שבו אירעה תקרית הירי הגיע התלמיד, שעמו הסתכסך הרב לישיבה כדי לאסוף את חפציו האישיים ולעזוב את המוסד – וזאת על פי הוראת הרב. בעת ששהה במקום הגיח אדם אלמוני חמוש באקדח, ירה לעברו ופצע אותו ברגליו, ולאחר מכן ניגש אליו והיכה אותו.

לאחר מכן הגיע למקום אדם נוסף רכוב על קטנוע, אסף את היורה ונמלט עמו מהמקום. שניים מחבריו של התלמיד, שהגיעו עמו לישיבה, נעלמו מהמקום. במשטרה הצליחו לאתר את נהג הקטנוע, את הרב ואת נהגו האישי - והכניסו את שלושתם למעצר. בית משפט השלום בירושלים האריך את מעצרו של הרב, ובמשטרה מתכוונים להמליץ לפרקליטות המחוז להעמיד לדין אותו ואת אחד משני העצורים האחרים באשמת חבלה בכוונה מחמירה.

למחרת היום, בעקבות סריקות שערכה המשטרה ובדיקות בבתי חולים, התברר כי הפצוע, אליהו ליברטי, מאושפז תחת שם בדוי בבית החולים רמב"ם בחיפה - לאחר שהוברח אל מחוץ לגבולות ירושלים. ליברטי נלקח לחקירה, אך סירב לשתף פעולה עם המשטרה ולמסור כל מידע באשר לתקרית הירי ולנסיבות פציעתו.

במפלג התשאול ביחידה המרכזית של המשטרה הוקם צוות חקירה מיוחד בראשותו של פקד יורם סגל, שהופקד על החקירה לאיתור החשוד בירי. מהחקירה עלה כי ליברטי, שלו עבר פלילי עשיר, לקח חלק בשורה ארוכה של מעשים פליליים בכל רחבי הארץ – התפרצויות לדירות, סחיטת דמי חסות ומעשי שוד.

למעשה, גילו במשטרה, ליברטי הגיע לישיבה לאחר שנמלט ממעצר בית בדירה של אחד מחבריו, שהיה ערב לו, ואף ענד לרגלו אזיק איתור אלקטרוני. כמו כן עלה מהחקירה כי ראש הישיבה, חוזר בתשובה שלו קשרים עם ארגוני פשע, הגיע לירושלים לאחר שחרורו מהכלא באשמת ניסיון לרצח והקים את הישיבה מכספי תרומות.

בישיבה שהקים החלו ללמוד כמה עשרות תלמידים, ביניהם עבריינים משוקמים וכן עבריינים בחלופת מעצר. במקביל הפעיל הרב במקום אולפנא לבנות. בהמשך החקירה עלה כי פעילותו הפלילית של ליברטי לא מצאה חן בעיני ראש הישיבה, וזה דרש ממנו לאסוף את חפציו ולעזוב את הישיבה. במשטרה טוענים כי האלמוני שירה בתלמיד הוא למעשה הרב, אם כי לפי שעה הוא מכחיש את מעורבותו במעשה. עם זאת, במשטרה טוענים כי בידיהם ראיות מוצקות לחשדות המיוחסים לו.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}