כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

ההסתה נמשכת: תביעה נגד תקצוב רשתות חרדיות

המרכז לפלורליזם יהודי של התנועה הרפורמית, הגיש עתירה נוספת לבג"ץ נגד משרד החינוך, המרכז טוען כי אין פיקוח כלל על לימודי הליבה במוסדות החינוך החרדיים ובמוסדות הפטור, ומבקש לבטל את התקציבים

ההסתה נמשכת: תביעה נגד תקצוב רשתות חרדיות
אהרון שטיינגולד

המרכז לפלורליזם יהודי של התנועה הרפורמית, הגיש הבוקר (יום ב') עתירה נוספת לבג"ץ נגד משרד החינוך, המרכז טוען כי אין פיקוח כלל על לימודי הליבה במוסדות החינוך החרדיים ובמוסדות הפטור.

בעבר, לפני כשלוש שנים עתר המרכז לבג"ץ נגד שתי רשתות בציבור החרדי, החינוך העצמאי ומעיין החינוך התורני מאותה סיבה, בג"ץ החליט לדחות את פסק הדין ולחכות שהצדדים ימצאו פשרה בניהם.

אותה עתירה בשנת 2007 הוגשה היות ונמצא כי משרד החינוך מתעלם מפסיקת בג"ץ משנת 2004.

היום הגישו המרכז לפלורליזם עתירה נוספת, לטענתם לרשתות החרדיות אין פיקוח כמו בשאר הרשתות במדינה, לאחר שהחרדים התחייבו לתוכנית משרד החינוך שאומרת ללמוד בבתי הספר חלק מתכני הליבה - שפה, ספרות, מתמטיקה, טבע, מדע, תנ"ך, מורשת ואזרחות.

עו"ד ענת הורוביץ, מנהלת המחלקת המשפטית במרכז לפלורליזם יהודי, מסבירה את סיבת העתירה נגד הרשתות החרדיות "מבחינת החוק בישראל, כיתות א' עד ח' אמורות ללמד ליבה, וברשתות החרדיות והעצמאיות אמורים ללמד אפילו 100% מהתכנים. אבל אין שום דרך לפקח על כך - ולכן אנו עותרים לבג"ץ".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "אנו מודעים למחסור במפקחים, ונמצאים במגעים עם משרד האוצר כבר מחודש נובמבר כדי לקבל אישור ל-52 תקנים נוספים למפקחים בחינוך החרדי".

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}