כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

מאות ליטאים יחרימו את 'יתד' • חשיפה

רמות סוערת: עיריית י-ם מתעלמת מ-1,700 ילדים, ומסרבת להעניק מבנה שהתפנה • מי שלא מגבה את המאבק, הוא 'יתד' השומר על קו ההגנה על ברקת שהותווה ע"י פינדרוס • ההורים: נעבור ל'המבשר'

הפגנת הילדים ברמות, נגד העירייה
הפגנת הילדים ברמות, נגד העירייה

הרוחות בשכונת רמות החרדית, סוערות מזה מספר חודשים: תושביה הליטאים של השונכ נמצאים בעיצומו של מאבק לקבלת מבנה עבור תלמוד התורה, בו לומדים אלף ושבע מאות ילדים. בימים אלה החליטה העירייה להעניק מבנה רחב ידיים שהתפנה בשכונה, עבור בית ספר קטן בהרבה, עבור ילדים שאינם נמנים על תושבי השכונה – תוך התעלמות מופגנת מדרישת התושבים החרדיים ומצוקתם.

למרבה הפלא, העיתון היחיד שאינו מגבה את המאבק ואף אינו מסקרו במילה אחת – הוא דווקא עיתון הבית של האוכלוסייה הנאבקת, הלא הוא 'יתד נאמן', שהחליט לעשות שבת לעצמו, ולהתעלם מנאקת התושבים.

הסיבה הרשמית להתעלמות המופגנת, היא האובססיה הידועה של יצחק פינדרוס, סן ראש העירייה, לגבות את ראש העירייה ניר ברקת, על כל צעד שהוא עושה. "במקום להגן עלינו, מצביעיו, הוא מגן על ברקת, שהפך להיות הפטרון הפוליטי שלו", מתמרמרים תושבי רמות הליטאים.
הסיבה הנוספת להתעלמות ביטאון הדגל, היא העובדה כי מטה המאבק נעזר במדיה הלא ממוסדת, שסיקרה לא אחת את המאבק המוצדק למען אלף ושבע מאות הילדים. הדבר היה לצנינים בעיני אנשי הביטאון, החוששים מאוד מפני התעצמותה ההולכת וגדלה של התקשורת החרדית הבלתי תלויה.

בעקבות התעלמותו השיטתית של 'יתד', חתמו מאות אברכים על עצומה בה הם מצהירים כי בדעתם לבטל את המנוי על העיתון 'יתד נאמן', ולעבור ל'המבשר' הפרושאי, המגבה את המאבק בכל פה, ומשמש כפה עבור התושבים הזועמים.

אמש נערכה בשכונה עצרת תפילה ומחאה המונית, נגד כוונת עיריית ירושלים, שהודיעה על כוונתה לפנות את כיתות בית הספר בית יעקב בשכונה, ולהביא במקומם ישיבה תיכונית-חרדית, של רשת 'רפופורט'.

העצרת נערכה במעמד רבני השכונה, הרה"ג ר' שלמה ניימן, ורב קהילת שערי תבונה, הרב גואלמן. מאות האברכים זעקו את מצוקת הילדים הקטנים, ומחו על העוול הנורא.

נציג ועד הפעולה בשכונת רמות, ציין כי החלטת עיריית ירושלים הינה "שרירותית, חסרת היגיון ובלתי חוקית בעליל". הוא הוסיף כי "אף אחד לא מצליח להבין את ההיגיון של עיריית ירושלים. ברמות א' קיים גידול דרמטי לזרם החינוך של "בית יעקב".

במבנה המרכזי לומדים הילדים הקטנים במקלטים, מרתפים, אולם ספורט, מסדרונות, חדרי ספח, קרוונים ומכלאות. והצפי העתידי מצביע על מצוקה גדלה והולכת. רק בשנה הקרובה נכנסים לכיתה א' בשכונה כ-300 ילדים, כ"י.

אבל העירייה החליטה, משיקולים שאינם ברורים, ליצור אנדרלמוסיה, לשנע ילדים מכל רחבי ירושלים ומחוצה לו, ולייבא למבנה המתרוקן בשכונה מוסד של בקושי 250 ילדים, 7 מתוכם משכונת רמות. והחמור מכל, להוציא את 8 הכיתות של בית יעקב השוכנות כבר במבנה לקרוונים".

לאחר העצרת הגדולה חתמו אלפי המשתתפים על עצומה שתועבר לראש העיר, שר החינוך, שר הפנים וליו"ר ועדת הכספים.

שי הורוויץ, נציג ועד ההורים, מוסיף כי יש לציין שיש בשכונת רמות רבתי עוד מאות כיתות ריקות במבני ענק מתרוקנים שבשליטת הממ"ד, כדוגמת מבנה נועם, אור תורה סטון, אורט, מדרשית אור תורה סטון, אופק, ממ"ד ב' ועוד. "גם שם העירייה מתפקדת כסוכנות יבוא תלמידים מרחבי הארץ ומרחבי העיר. מדי בוקר מגיעים למקום אוטובוסים ממטה יהודה, ומישובים ביהודה ושומרון, ממודיעין ומגבעת זאב על מנת לקיים למבנים המתרוקנים בשכונה הנשמה מלאכותית".

לדבריו, "התנהגות העירייה אינה תקינה, גם לאור העובדה שהיא מקבלת החלטות על סבבי מבנים, לייבא, להוציא, להעביר בלי לדבר עם תושבי השכונה. שהם הראשונים בעלי החזקה והזכות במבני חינוך בשכונה".

מועד הפעולה נמסר כי בשבועות הקרובים יתקיימו צעדים נוספים והתושבים יחריפו את המאבק באמצעות פעילות בכנסת, עתירה לבג"ץ ופעולות מחאה נוספות.

האברכים הגדילו לעשות, בכך שפנו לח"כ גפני, יו"ר ועדת הכספים, בדרישה להקפיא את תוספת התקציב לירושלים עד שלא יוסדר נושא מבני החינוך.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 39 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}