כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

רשעות יהודית: אלפי ילדים 'ייחנקו' בבית

רשעות בגצי"ת: אלפי ילדים המתגוררים במודיעין עילית עומדים להישאר ללא פארק משחקים • הסיבה: הפארק נבנה על שטח ערבי גנוב • בג"ץ נתן למדינה 60 יום להרוס את המגרש או לספק תשובה הולמת

הפארק של מודיעין עלית, הבוקר
הפארק של מודיעין עלית, הבוקר

מכה קשה לילדי העיר מודיעין עלית: בג"צ הוציא צו על תנאי בעתירה שהגיש ארגון זכויות האדם "יש דין" בשם פלסטינים תושבי הכפר ניעלין בדרישה לממש את צווי ההריסה שהוצאו לפארק בהתנחלות מודיעין עלית.

מדובר בריאה הירוקה היחידה שישנה ברחבי העיר מודיעין עלית, ובשעות הצהריים הפארק מתמלא במאות ילדי חמד המגיעים לפרוק את מרצם ברחבי הפארק העירוני. אך מסתבר שיש בתוכנו אנשים שחפצים לגזול גם את כבשת הרש. הם מתקשים לראות שיש לילדי מודיעין מקום לשחק בו, וחפצים להרוס הכל בשם ערכי אהבת אדם מזויפים.

העתירה הוגשה לפני כשנה, בה נטען כי הפארק נבנה בצורה בלתי חוקית. לטענת העותרים הפארק - הממוקם במרכז העיר - הוקם ללא קבלת היתרי בניה כנדרש בחוק, והן בגזל אדמותיהם הפרטיות של העותרים.

העבודות להקמת הפארק, שמשתרע על פני כ-22 דונם, ארכו כחמש שנים (2003-2008). הארגון שבחר לשים את 'מצוקת' הפלשתינים לפני מצוקת ילדי היהודים, שלח לאורך התקופה מכתבים המתריעות על אי-החוקיות והגזל שבבסיס בנייתו לכל הגורמים הרלוונטיים. "למרות שהבנייה הלא חוקית היא מכת מדינה, הייחוד בעתירה זו היתה העובדה שאת הבנייה ייזמה, קידמה ומימנה העיר (התנחלות) מודיעין עלית, שהינה רשות ציבורית המוקמת ע"פ חוק (ולא גוף פרטי או עמותה של מתנחלים)", נכתב בלשון הודעת ארגון יש דיין.

הדיון בעתירה התקיים ביום חמישי שעבר, שנה לאחר שהוגשה. בתומו הוציאו שלושת שופטי ההרכב - אליעזר ריבלין, ניל הנדל ואליקים רובינשטיין – צו על תנאי, המורה למדינה להשיב בתוך 60 ימים: "מדוע לא ינקטו בכל הפעולות הדרושות למימוש צווי ההריסה שהוצאו כנגד בנייתו של הפארק".

"בתיק הזה התגלתה תופעה מחרידה: גוף שלטוני ישראלי פלש אל מעבר לגבולות סמכות השיפוט שלו, גזל אדמה מעובדת ונטועה השייכת לתושבי הכפר ניעלין ובחסות מגבלות התנועה שהוטלו על שכניו הקים שם בלא היתרים פארק ומתקני משחקים. אנו מברכים על הצו שהוציא בג"צ הבוקר ודורשים כי בנוסף תפתח חקירה פלילית של המעורבים בפרוייקט העברייני", אמר אבישר לב, מהצוות המשפטי של "יש דין".

האם תיהרס גם הפינה הזו, ואלפי הילדים המתגוררים בעיר הצעירה ביותר בארץ יוותרו ללא פיסת משחקים אחת לרפואה? אם זה תלוי בשונאי ישראל ואלו שחברו עליהם מתנועת 'יש דין', התשובה המצערת היא חיובית.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}