כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

מכונית התופת בניו יורק: החשוד הודה בחקירה שאומן בפקיסטן

התביעה הכללית בארצות הברית הגישה כתב אישום נגד הצעיר האמריקני ממוצא פקיסטני בן ה-30 שניסה לבצע את פיגוע הטרור ב'טיימס סקוור' • מכתב האישום עולה: החשוד אומן להכין פצצות בפקיסטן

החשוד בניסיון הפיגוע בטיימס סקוור. צילום: רויטרס
החשוד בניסיון הפיגוע בטיימס סקוור. צילום: רויטרס

התובע הכללי של ארצות הברית הודיע היום (ג) כי פייסל שאחזד, האמריקני ממוצא פקיסטני בן ה-30 שנעצר בחשד לניסיון הפיגוע ב'טיימס סקוור' מואשם בביצוע פעולת טרור באמצעות נשק להשמדה המונית.

הולדר אמר: "זו היתה מזימה טרוריסטית שנועדה לרצוח אמריקנים באחד המקומות העמוסים ביותר במדינה שלנו". לדבריו, שאחזד, שניסה לבצע את הפיגוע באמצעות מכונית ניסאן פאת'פיינדר ממולכדת, מסר בחקירתו מידע מועיל לרשויות הביטחון.

כתב האישום שהוגש נגד שאחזד כולל חמישה סעיפים. מכתב האישום עולה כי שאחזד הודה בחקירתו כי עבר אימונים להכנת פצצות בפקיסטן, שם ביקר לאחרונה.

שאחזד אותר בעקבות איתור שיחות שנעשו מטלפון סלולרי חד-פעמי.הוא נעצר אתמול בלילה בנמל התעופה קנדי, כשהיה בדרכו לעלות על טיסה לדובאי. הוא חשוד שהיה מעורב בניסיון הפיגוע .

"הוא הודה שקנה את המכונית, שהרכיב את המכשירים, שהוא שם אותם במכונית, שהשאיר את המכונית שם ושעזב את המקום", אמר המקור ברשויות הביטחון לסוכנות הידיעות 'רויטרס'.

חברת התעופה של האמירויות "אמירייטס" מסרה קודם לכן כי שלושה בני אדם הורדו מטיסה בדרכה מניו יורק לדובאי לפני ההמראה. "נוהל ביטחון מלא הופעל, כולל הורדה מהמטוס של כל הנוסעים ובדירה יסודית של המטוס, הנוסעים והכבודה. חברת אמירייטס משתפת פעולה עם הרשויות המקומיות", נמסר בהודעה.

סוכני הבולשת הפדרלית ערכו לאחר מעצרו חיפוש בביתו של שאחזד בעיר ברידג'פורט בקונטיקט. הם הוציאו משם מספר שקי פלסטיק מלאים.

מחקירת הפרשה עולה כי שאחזד ששב לאחרונה מביקור בפקיסטן, קנה את רכב הניסאן במזומן במהלך שלושת השבועות האחרונים, בעסקה שלא נדרשו לה מילוי טפסים רשמיים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}