כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

החילונים באים: רוצים קולנוע בי-ם בשבת

לאחר מסע ההפחדה שנערך בתקשורת לפיו החינוך החרדי בי-ם גדל בהתמדה, החלו הפרובקציות • מאבק חילוני לפתיחת קולנוע בשבת, לאחר שהליך בניתו אושר על ידי החרדים בתמורה לאי חילול שבת

מתחם הסינימה סיטי. בקרוב בירושלים
מתחם הסינימה סיטי. בקרוב בירושלים

המלחמה הבאה בירושלים? לאחר שכלי התקשורת החילונים פרסמו היום בהבלטה נתונים לפיהם החינוך החרדי בירושלים גדל בהתמדה, לעומת החינוך החילוני הנמצא במגמת ירידה, מנסים גורמים חילונים לרכב על גל ההסתה, ולעורר פרובוקציות יזומות כנגד הציבור החרדי.

לפני מס' חודשים, בישיבת מועצה בעיריית ירושלים, עברה ההחלטה לבנות בקריית ראש הממשלה סמוך לבנייני האומה בית קולנוע חדש שיכיל 15 אולמות צפייה ויהווה מקום בילוי לתושבים החילונים בירושלים.

בישיבה נכחו גם חברי המועצה החרדיים שהציבו אולטימטום לחברי הוועדה: שהמקום יהיה סגור בשבת, ולא, אנחנו נתנגד להקמת הקומפלקס. באותה ישיבה הוחלט לאשר את הבנייה והוסכם בין כל הצדדים שהמקום יישאר סגור בשבת. הנציגים החילוניים הסבירו כי בלאו הכי מדובר בקרקע ציבורית שאינה יכולה להיות פתוחה בשבתות ובחגים, כך שהם לא 'התקפלו' בפני החרדים.

אלא שהיום כמה חודשים לאחר מכן, אישורי הבנייה מגיעים לכדי יישום וגורמים קיצוניים בעירייה מחליטים לא להרפות לגביי אותה החלטה.

חבר מועצת העיר עופר ברקוביץ, מטעם תנועת "התעוררות" תנועה המעודדת כפיה חילונית בעיר, ומשמשת כגורם מסית בין חלקי האוכלסיה, אומר היום: "הפרויקט אינו קרוב לשכונות החרדיות או הדתיות, אין כל סיבה אחרת שהוא לא יהיה פתוח בשבת אנחנו נילחם על כך".

בתוך כך, החל ועד המאבק של 'תושבים למען תושבים בקריית יובל' מארגן בליל שבת קודש הקרנה של סרט.

הקרנת הסרטים בשכונת קריית היובל החלה כבר בשנה שעברה כפעילות אנטי חרדית, והפעילים מתכוננים להפעיל את הסרטים בליל שב"ק במקומות נוספים בעיר, רח"ל.

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה, כי אי-פתיחת הקולנוע בשבת "זו לא החלטה עירונית. מדיניות הממשלה לא מאפשרת פתיחתו בשבת בשל היותו נכס ממשלתי. אם היזמים יבחרו שטח פרטי לא תהיה מגבלה בנושא".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}