כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

באמצע ה'טיש', הותז גז מדמיע על הרב

תלמידי ישיבת רש"י בירושלים ישבו סביב רבם, הרב חייקל מילצקי, כשלפתע התפרצה כנופיית נערי שוליים אל הישיבה, התיזה גז מדמיע על ראש הישיבה, ניפצה חלונות ובקבוקים וזרעה הרס רב • תלמיד פונה

צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה

אימה בישיבה: שום דבר לא בישר לראש ישיבת רש"י בירושלים, הרב חייקל מילצקי, ולקבוצת התלמידים שישבו סביבו, על הצפוי לקרות בעוד מספר דקות. בהיכל הישיבה שברחוב עזרא ישב הרב מילצקי יחד עם תלמידיו, וכמדי שבת הם שרו מזמירות השבת, כשאל השולחנות מוגשים פופקורן, בוטנים ופיצוחים.

ראש הישיבה הסביר לתלמידיו רעיון על פרשת השבוע, כשלפתע התפרצו אל המקום מספר נערי שוליים עם מבט מזרה אימה בעיניהם. הם התקרבו לראש הישיבה, והתיזו גז מדמיע על פניו. דעתם המטורפת לא נחה, והם השליכו בקבוקי זכוכית לעבר התלמידים, ואף ניפצו את חלונות הבניין.

לאחר מכן אירעה פריצה בחנות נעליים סמוכה, וההערכה היא שידם של אותם נערי שוליים במעל.

תלמידי הישיבה ניסו להגן על רבם ועל עצמם והדפו את הנערים המופרעים, שהשיבו בהתפרצות מחודשת של מכות ואלימות.

דקות לאחר שהסתיימה התקרית, כשהיכל הישיבה נראה היה כמו זירת פרעות, הגיעו אל המקום ניידות משטרה, כוחות יס"מ וחובשי מד"א, שאף פינו את אחד התלמידים תלמיד לקבלת טיפול רפואי.

ישיבת רש"י היא אחת מפורצות הדרך בתחום הישיבות לתלמידים נושרים. בין כותליה לומדים נערים בעלי רמה גבוהה, שדרכם בעולם הישיבות הקלאסי לא היתה סוגה בשושנים. הם עושים חייל בישיבתם, העומדת בראשות הרב חייקל מילצקי - דמות תורנית, כריזמטית ומלאת אמביציה ואהבה לתלמידים.

התקרית שאירעה בליל שבת, בעיצומו של 'שבת האחים' השבתי הקבוע, הסעיר את הישיבה, בייחוד לנוכח השמועות לפיהן היה מי שזיהה בין החוליגנים נער שבעבר ניסו ראשי הישיבה להצילו ולהעלותו על דרך המלך.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 42 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}