עוצרים את הרכבת? פרויקט הרכבת הקלה בירושלים בקשיים
העיתון 'כלכליסט' חושף, כי הבנקים המלווים את פרויקט הרכבת הקלה בירושלים, הפועלים ולאומי, עצרו את המימון לחברה הזכיינית עקב אי עמידה בתנאים. גם המענק מהמדינה מתעכב
- אבישי קופרמן, בחדרי חרדים
- כ"ה אייר התש"ע
- 2 תגובות
הרכבת הקלה. צילום: נחומי
עוצרים את הרכבת- העיתון 'כלכליסט' חושף: הבנקים עצרו את המימון לפרויקט הרכבת הקלה בירושלים.
האם פרויקט הרכבת הקלה בירושלים, הדוהר באיטיות מרגיזה לקראת סיום בעוד שנה, לאחר דחיות חוזרות ונשנות., עומד להתקע שוב? על פי חשיפת העיתון התשובה חיובית.
שני הבנקים המממנים את פרויקט הרכבת הקלה בירושלים – בנק הפועלים ובנק לאומי - החליטו להפסיק לזכיינית הרכבת, 'סיטיפס' את המימון בשל בהתחייבויותיה הכספיות לבנקים. החברה טרם החזירה לבנקים את הלוואת הגישור בהיקף 43 מיליון יורו שנלקחה עבור פיתוח עבודות תשתית של קו הרכבת הראשון – שנסלל בין הר הרצל לפסגת זאב, דרך מרכז העיר.
המדינה היתה אמורה להעביר לסיטיפס סכום זהה כמענק "תשלום אבן דרך 7" הניתן כתמורה לעמידה בתנאי לוח הזמנים, אולם גם מענק זה לא הועבר.
מהאוצר נמסר בתגובה: "המענק האמור לא הועבר לידי סיטיפס כיוון שהזכיין טרם עמד באבן הדרך שמזכה בגין תשלום המענק - כלומר השלמת 20 קטעים של עבודה מתוך 30 קיימים. הצענו לזכיין לקבל מקדמה בגובה 80% בניכוי עלות המימון, אולם סיטיפס סירבה ופנתה בנושא לבוררות".
החברה עצמה מסרה לעיתון כי: "בשל עיכוב העברת הכספים מהמדינה הודיעו הבנקים שמימון פרויקט הרכבת הקלה ייעצר בסוף אפריל. לאור זאת, ובשל הנזק הכבד שנגרם לה, ייתכן שתיאלץ החברה להפסיק את עבודות הקמת הרכבת הקלה. סיטיפס הצליחה לצלוח את השבוע האחרון מתקציבה אולם אם המדינה לא תשנה את עמדתה, אנו מגיעים לסיכון ממשי ומיידי לפרויקט".
האם פרויקט הרכבת הקלה בירושלים, הדוהר באיטיות מרגיזה לקראת סיום בעוד שנה, לאחר דחיות חוזרות ונשנות., עומד להתקע שוב? על פי חשיפת העיתון התשובה חיובית.
שני הבנקים המממנים את פרויקט הרכבת הקלה בירושלים – בנק הפועלים ובנק לאומי - החליטו להפסיק לזכיינית הרכבת, 'סיטיפס' את המימון בשל בהתחייבויותיה הכספיות לבנקים. החברה טרם החזירה לבנקים את הלוואת הגישור בהיקף 43 מיליון יורו שנלקחה עבור פיתוח עבודות תשתית של קו הרכבת הראשון – שנסלל בין הר הרצל לפסגת זאב, דרך מרכז העיר.
המדינה היתה אמורה להעביר לסיטיפס סכום זהה כמענק "תשלום אבן דרך 7" הניתן כתמורה לעמידה בתנאי לוח הזמנים, אולם גם מענק זה לא הועבר.
מהאוצר נמסר בתגובה: "המענק האמור לא הועבר לידי סיטיפס כיוון שהזכיין טרם עמד באבן הדרך שמזכה בגין תשלום המענק - כלומר השלמת 20 קטעים של עבודה מתוך 30 קיימים. הצענו לזכיין לקבל מקדמה בגובה 80% בניכוי עלות המימון, אולם סיטיפס סירבה ופנתה בנושא לבוררות".
החברה עצמה מסרה לעיתון כי: "בשל עיכוב העברת הכספים מהמדינה הודיעו הבנקים שמימון פרויקט הרכבת הקלה ייעצר בסוף אפריל. לאור זאת, ובשל הנזק הכבד שנגרם לה, ייתכן שתיאלץ החברה להפסיק את עבודות הקמת הרכבת הקלה. סיטיפס הצליחה לצלוח את השבוע האחרון מתקציבה אולם אם המדינה לא תשנה את עמדתה, אנו מגיעים לסיכון ממשי ומיידי לפרויקט".
תגובות
{{ comment.number }}.
הגב לתגובה זו
{{ comment.date_parsed }}
{{ comment.num_likes }}
{{ comment.num_dislikes }}
{{ reply.date_parsed }}
{{ reply.num_likes }}
{{ reply.num_dislikes }}
הוספת תגובה
לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות