כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

איכה ישבה בדד? גם איטליה נגד ישראל

מעריב טוען: איטליה - המדינה האירופאית החשובה האחרונה שעמדה איתנה בתמיכתה בישראל - מפנה לה עורף. לפי הדיווח, האירופים רוצים בהחלפתו של נתניהו

ראש ממשלת איטליה בכנסת
ראש ממשלת איטליה בכנסת

איכה ישבה בדד: האם ידידתה האחרונה של ישראל באירופה נוטשת אותה? העיתון 'מעריב' מדווח הבוקר (ג), כי מקורות מדיניים במשרד החוץ מאשרים, כי מסרים המגיעים מכיוונה של איטליה, המדינה האירופאית החשובה היחידה התומכת באופן אוטומטי בישראל, מורים על שינוי כיוון ביחס לישראל.

על פי הדיווח חשים האיטלקים, כי התמיכה הבלתי מסויגת בישראל, הופכת את מדינתם ליוצאת בעיני המדינות האחרות, באיחוד האירופאי ובשל כך היא הופכת בהדרגה למבודדת ולבלתי רלוונטית בקהילייה האירופאית.

עד כה עמדה איטליה באופן עקבי לצידה של ישראל במאבקיה הבינלאומיים. כך בעקבות דוח גולדסטון, במקרה ועידת דרבן 2 ובהתנגדות למסמך האנטי-ישראלי החריף שהעבירה שרת החוץ של האיחוד האירופי, קתרין אשטון, למועצת הביטחון של האו"ם לאחרונה. רק לאחרונה - במהלך קבלת הפנים שערכה שגרירות ישראל ברומא לרגל יום העצמאות - חזר ראש ממשלת איטליה סילביו ברלוסקוני, בפומבי, על תביעתו לצירופה של ישראל לאיחוד האירופי.

העיתון מדווח מפי מקורותיו במשרד החוץ, כי "התחושה היא שהאירופים חיככו ידיים בהנאה כשראו את המשבר בין ישראל לארצות הברית. מה שהם לא מבינים זה שהמשבר עם האמריקאים אינו מעיד על עומק היחסים בין שתי המדינות". גורם מדיני נוסף ציין ש"רבים באיחוד האירופאי סבורים שממשלת נתניהו אינה טובה והיו רוצים לראות חילופי שלטון בישראל - מעשה שלחלוטין אינו לגיטימי".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}