כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

פרקליטי 'המאכער': "מתעללים במאיר"

מזה חודש ימים מוארך שוב ושוב מעצרו של מאיר רבין • בראיון מקיף, חושפים פרקליטיו סודות מהחקירות: "הוא נכנס לחקירות עטוף בסוודר, וניירות טישיו באוזניים" • "מראים לו תמונות של ילדיו"

מאיר רבין. צילום: פלאש90
מאיר רבין. צילום: פלאש90

יותר מחודש ימים עבר מאז נעצר מאיר רבין, שזכה לכינוי 'המאכער החרדי', הנמנה בין החשודים המרכזיים בפרשת הולילנד - אם לא המרכזי שבהם. מעצרו מוארך שוב ושוב באופן חסר תקדים כמעט, היחס אליו שונה לרעה ביחס לכל שאר עצורי וחשודי הפרשה, ונראה כי למשטרה אין כל כוונה לשחררו.

הוא נלקח תכופות לחקירות, עובר מסע של אמצעים שנועדו לשוברו ולגרום לו לזמר זמירות שינעמו לאוזני המשטרה, ולפי ההדלפות מבפנים, הוא עסוק בעיקר בלשתוק.

בתחילת השבוע הוארך מעצרו בפעם החמישית, למשך שמונה ימים נוספים. זה קרה לאחר שהתקבל אישור חריג של היועץ המשפטי לממשלה.

בעקבות מעצרו הארוך והמתמשך, קיימו פרקליטיו של מאיר רבין, עו"ד גיורא זילברשטיין ועו"ד אלי כהן, שיחה משותפת עם כתב 'בחדרי חרדים'. זילברשטיין, אגב, הוא זה שהסעיר את המדינה כאשר הדליף כי רבין נשאל בחקירותיו האם העביר שוחד לגר"ע יוסף ולאביגדור ליברמן.

• מה התנאים של מאיר רבין במעצר?

"עד לפני שבוע הוא ישב בבית המעצר אבו כביר - שם התנאים היו פחות טובים. סביבו היו עצורים עבריינים מכל הסוגים.

"כעת הוא הועבר לבית המעצר שבכלא ניצן - שם התנאים הרבה יותר טובים. הוא מקבל את כל התנאים שאדם חרדי או דתי צריך לקבל. אין לנו פרטים מדויקים, אבל אנחנו מאמינים שאם הייתה בעיה - הוא היה פונה אלינו, ואנחנו היינו מטפלים בזה בבית המשפט".

• רבין מעודכן בהד התקשורתי הגדול סביב פרשיית הולילנד ובמיוחד סביב השם שלו?

"ברור שהוא יודע הכל. כשהוא נכנס לבית המשפט, בכל פעם מחדש הוא רואה את כמות העיתונאים והמצלמות שנמצאות במקום. אנחנו גם מספרים לו על כל תרחיש שיכול לעניין אותו בפרשה, למרות שאין לו כל קשר לשום דבר".

• יש שמועות על אי שיתוף פעולה עם החוקרים לאורך כל החקירות בתקופה האחרונה.

"אלו לא שמועות - זאת המציאות. רבין נכנס לחקירות כשהוא עטוף בסוודר סביב כל הראש, אחרי שהוא תחב ניירות טישיו בתוך האוזניים, כך שלא יוכל לשמוע כלום. לטענתו, אין כל סיבה לשתף פעולה, כי הוא לא קשור אף לא לאחד מהאישומים המיוחסים לו או שמנסים לתפור עליו".

• המשטרה טוענת שרבין קשור ב18 פרשיות שוחד נוספות מלבד פרשיית הולילנד עצמה?

"יש כאן טעות של התקשורת. מדובר בפרשיית הולילנד ובפרשיית המלח עם דנקנר, שבהן מנסים לקשור אותו.

"כל שאר האישומים - אלו תתי פרשיות קטנות, שבסופו של דבר מובילות אל אותן 2 פרשיות מרכזיות".

• רבין בקשר עם משפחתו בחודש האחרון?

"הקשר היחיד שיש לו, זה כשהוא מגיע לבית המשפט, שם הוא רואה את המשפחה שלו שמגיעה לתמוך, כמו אשתו וגיסתו. את ילדיו הוא לא ראה לאורך כל התקופה הזאת. החוקרים במשטרה אפילו ניסו לשבור אותו על ידי שהביאו תמונות של ילדיו מביתו, וניסו לגרום לו לדבר. גם זה לא גרם לו להישבר".

• המשטרה מנסה ללחוץ עליו שיהיה עד מדינה?

"בהחלט. החוקרים מפורשות אומרים למאיר: 'תדבר, ואחר כך תקבל כיסוי מלא כעד מדינה'"

• מתי לדעתכם הוא ישוחרר?

"האינטואיציה שלנו כפרקליטיו של רבין, אומרת שהוא ישוחרר למעצר בית כבר ביום הראשון הקרוב. המשטרה כבר איבדה את הסבלנות שאיתה היא נכנסה לחקירות. החוקרים והמשטרה קלטו רק עכשיו עם מי יש להם עסק".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}